بعیدی نژاد:

داعش نتیجه نادیده گرفتن واقعه غدیر

بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود از نتیجه نادیده گرفتن واقعه غدیر و پیدایش داعش گفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود با تبریک عید غدیر خم از از زحمات علامه امینی در مورد نوشتن کتاب الغدیر تشکر کرد و از آن به عنوان یک گنجینه گران بها نام برد.


داعش نتیجه نادیده گرفتن واقعه غدیر

وی در این پست نوشت:
جای بسيار تاسف است كه با وجود تمامي شواهد تاريخي مسلم نسبت به وقوع واقعه غدير مخالفين و معاندين سعي زيادي نمودندكه اين نقطه عطف تاريخي را از حافظه فرهنگي اسلام پاك كنند.

نتيجه ي اين امر محروم شدن بخش زيادي از جوامع اسلامي از معارف عميق مكتب اهل بيت بود كه ما امروز اين را در ظهور و بروز جريان هاي افراطي مانند داعش شاهد هستيم. اما در اين ميانه فردي از سلاله ي پاك عالمان مجاهد به حماسه اي جاودانه دست زد و در مجموعه كتابي بنام "الغدير" غبار ابهام را از قطعيت واقعه غدير زدود. وي عمر خود را بر اين راه گذاشت و با جمع آوري تمامي مستندات غدير در كتب تاريخي و ادبي نشان داد كه استناد به حديث غدير از جمله از طريق سيصد وشصت عالم اهل سنت در طول تاريخ و در فواصل زماني مختلف هيچ امكاني را براي شك در اين واقعه مهم باقي نمي گذارد. 

ايشان براي تكميل اين اثر بزرگ علمي و براي ثبت حتي كتب چاپ نشده در كتابخانه هاي جهان اسلام، سرزمينهاي زيادي را در نورديد و رنجهاي بسياري را بر خود هموار نمود. و اين جز از سر عشق ممكن نبود. عشقي كه او را مجذوب روح عظيم امير مؤمنان علي ع كرده بود، بنحوي كه مورد عنايت خاص آن حضرت نيز قرار گرفت. 
معروف است كه در عصر وي وزير فرهنگِ عراق كه از اهل سُنّت و جماعت هم بود يگانه فرزند پسري داشت كه بيمار بود بطوريكه تمامي پزشكان از بهبودي وي نا اميد شده بودند. در اين ميان او كه از فضائل علامه اميني شنيده بود وقتي دست خود را از همه جا خالي ديد براي ايشان نامه اي نوشت با اين پيام كه شما كه اينقدر از مولايتان علي دم ميزنيد و براي اثبات امامت او اينقدر تلاش طاقت فرسايي را متحمل مي شويد آيا او ميتواند براي فرزند من كاري بكند.

عجيب است كه مرحوم اميني نامه وزير را ميگيرد و اين عبارت را ذيل آن مي نويسد: (بسم الله الرحمن الرحيم خداوند به بركت اميرالؤمنين سلام الله عليه فرزند شما را شفا داد). عجيب است نه اين كه شفا مي دهد يا خواهد داد، بلكه شفا داد. و او در حاليكه نامه را به دست فرد پيام آور ميدهد تا نزد وزير ببرد، خود هم به سمت حرم علي رفته و روبه روي ضريح مطهر ميايستد و ميفرمايد كه آقا ما يك حواله اي به نام نامي شما فرستاديم ،انشاالله كه برنگردد و خراب نشود. 

بله و اين لحظه ايست كه وقتي نامه به خانه ميرسد مي بينند فرزند بيمار بهبود يافته است. ارتباط نزديك اين مرد بزرگ به مقام امامت و عصمت چنان وسعتي به وجود وي داده بود كه با اين اعتماد ميتوانست با اتكا به شناخت عميق فضل و كرم اين خاندان مهرباني، اتصال روحي نزديكي با اين خاندان وحي پيدا كند. عيد غدير بر همه ي شما مبارك



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار