قائم مقام آبفا استان تهران مطرح کرد

تکمیل شبکه فاضلاب نیازمند اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای تکمیل 45 درصد باقیمانده از شبکه فاضلاب به اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد تومان نیازمندیم.

علیرضا نوذری پور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شبکه فاضلاب تهران گفت:تکمیل و تجهیز شبکه فاضلاب تهران از سال 74 آغاز شده که به دلیل مشکلات مالی با افت و خیزهایی روبه رو بوده، با این حال توانستیم بخش عمده‌ای از کار را در 5 سال گذشته اجرا و نهایتا به 55درصد پیشرفت فیزیکی برسیم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای 45 درصد باقیمانده به اعتباری درحدود 10 هزار میلیارد تومان نیازمندیم که این میزان از طریق فروش انشعابات، وام و یا در اختیار قرار گرفتن منابع مالی باید تامین شود.

نوذری پور افزود: تا هم اکنون نیز برای تامین منابع مالی از وام بانک جهانی، وام بانک توسعه اسلامی و پیش فروش انشعابات استفاده شده است.

 قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: تلاش میکنیم شبکه فاضلاب بین  3 تا 5 سال آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به تصفیه‌خانه تهران گفت: هم اکنون تهران دارای چندتصفیه خانه کوچک محلی و یک تصفیه خانه بزرگ درجنوب شهر است که با تکمیل شبکه فاضلاب سراسری به دنبال ساخت دوازده تصفیه خانه دیگر هستیم.

نوذری پور در پایان گفت: از این دوازده تصفیه‌خانه تعدادی درحال تملک زمین و تعدادی در حال ساخت‌اند که در نهایت باید ده هزار میلیارد تومان اعتبار جدا گانه برای آن در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار