هاآرتص: نتانياهو عاشق سخنرانی عليه ايران است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت نخست وزیر این رژیم هیچ چیز به اندازه سخنرانی دوست ندارد، به خصوص اگر آن سخنرانی علیه ایران باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه هاآرتص نوشت: نتانیاهو ، هیچ چیز را بیش از سخنرانی علیه ایران دوست ندارد. 

 این روزنامه صهیونیستی  در تحلیلی نوشت: برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هیچ چیزی دوست داشتنی تر از سخنرانی کردن نیست و چه بهتر اگر آن سخنرانی به انگلیسی در مقابل مخاطبان خارجی باشد و حتی از آن هم بهتر این که آن سخنرانی در مهم ترین نشست بین‌المللی، یعنی اجلاس سالانه مجمع عمومی در نیویورک باشد، اما تا آنجا که این مسئله به نتانیاهو مرتبط می شود، این فقط یک عادت نیست. 

او کسی است که اعتقاد بسیار زیادی به قدرت لفاظی و اهمیت سخن دارد. از نظر او، سخنرانی یک نوع اقدام و عمل است. سخنرانی او در کنگره آمریکا، که در آن، کمپینی علیه توافق هسته‌ای با ایران به راه انداخت، مصداق بارز این ادعا است. 

او از سال 2009، یعنی از زمانی که به مقام نخست وزیر بازگشته است، تاکنون پنج بار در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی کرده است. 

یک بار در سال 2010 او نتوانست در این نشست شرکت کند و به جای او آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه وقت، جای او را گرفت و یک سخنرانی خلاف سیاست های نتانیاهو درباره موضوع فلسطین، اتخاذ کرد که موجب شرمساری بسیار زیاد اسرائیل و نخست وزیر شد. 

نویسنده در ادامه نوشت: ما می توانیم این فرض را مطرح کنیم که شاید این مسئله یکی از دلایلی باشد که نتانیاهو از آن زمان تصمیم گرفته است که همواره این سخنرانی را خودش انجام دهد. 

او هنگامی که در جایگاه مخصوص سازمان ملل برای سخنرانی می ایستد، با دیگر رهبران جهان که همگی نمایندگان کشورهای جهان هستند، هیچ تفاوتی ندارد. ولی واقعیت این است که آنها برای مصرف داخلی مخاطبان خود در کشورشان صحبت می کند، ولی سخنرانی نتانیاهو از چنین ویژگی برخوردار نیست. 

این بهترین دلیل برای این است که سخنرانی نتانیاهو هر ساله، ساعت ها در اوج اخبار تلویزیون داخلی قرار می گیرد و بیشتر بخش های خبری را به خود اختصاص می دهد. 

هر سال، نتانیاهو و مشاورانش، پیش از سخنرانی، پیش بینی هایی را مطرح می کنند. یک بار یکی از آنها می گوید که او حقیقت را به جهان خواهد گفت و بار دیگر این مسئله را مطرح می کنند که او یک سخنرانی قدرتمندانه، مصمم و یا شدید اللحن خواهد داشت. ما باید به همه این ها آخرین حیله ها و تدابیر او از قبیل نشان دادن بمب کاریکاتوری مشهور را نیز اضافه کنیم. 

امسال نیز نتانیاهو در استانه پرواز به نیویورک به خبرنگاران گفته بود که او یک سخنرانی غیرمترقبه در مجمع عمومی ارائه خواهد کرد. اما در سخنرانی روز پنج شنبه او بار دیگر همان اظهارات تکراری را علیه ایران مطرح کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار