هفتاد هزار تن سرانه مصرف قارچ در کشور/ قارچ کیلویی 6 هزار تومان

رئیس هیات مدیره تولید کنندگان قارچ گفت: قیمت قارچ به سبب افزایش تولید از کیلویی 7500 به 6 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

محمدحسن افشار رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان قارچ در ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت تولید قارچ در مهر ماه اظها‌ر داشت: همواره تولید کنندگانی که در تابستان به سبب عدم سیستم سرمایش سالن‌های تولید نتوانسته‌اند تولید داشته باشند و با خنک شدن هوا اقدام به خرید کامپوست و پر کردن سالن‌های خود کرده، چنانچه راندمان تولید نسبت به شش ماه اول سال به شدت افزایش می‌یابد.

وی افزود: درحال حاضر به سبب افزایش تولید قیمت قارچ از کیلویی هفت هزار و 500 به شش هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

افشار با اشاره به تولید سالانه 120هزار تن قارچ در کشور بیان کرد: تنها 30 هزار تن از این محصول تولیدی صادر و 20 هزار تن دیگر در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و گفتنی است که سالانه 70 هزار تن سرانه مصرف قارچ درکشور است.

رئیس هیات مدیره تولیدکنندگان قارچ با اشاره به راهکار تعادل قیمت قارچ در بازار گفت: در واقع افتتاح صندوق تضمینی قارچ با مشارکت اعضای انجمن تولید کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی است زیرا در صورت افزایش پیک تولید با خریداری و هدایت ان به سمت صنایع تبدیلی از افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار