در گفتگو با رادیو بی بی سی؛

کری مدعی شد: روسیه به دنبال داشتن پایگاه‌های نظامی در سوریه است

وزیرخارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد این کشور به دنبال داشتن پایگاه های نظامی در سوریه نیست، ولی ظاهرا روسیه چنین قصدی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیرخارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با رادیو دولتی انگلیس(بی بی سی) درباره اوضاع سوریه و حملات روسیه علیه مواضع تروریستها در این کشور سخن گفت.
خبرنگار رادیو تصویری بی بی سی در گفتگو با وزیرامورخارجه آمریکا، نظر وی درباره عملیات نظامی روسیه در سوریه را پرسید.

جان کری گفت: این به قصد آنها بستگی دارد، اگر قصد آنها رسیدن به یک راه حل سیاسی است می توانیم خیلی سریع به راه حل سیاسی برسیم ولی این کاملا به خواست آنها برای ورود به مرحله انتقالی و انتقال قدرت از رژیم اسد براساس توافق نامه ژنو بستگی دارد.

وی افزود: "اگر این کشورها آماده حمایت از انتقال قدرت باشند امکان رسیدن به راه حل وجود دارد، ولی اگر هدف شان از عملیات در سوریه فقط این است که از آقای اسد حمایت کنند جنگ وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد و وضعیت سوریه بدتر خواهد شد چون وقتی آنها از اسد حمایت می کنند جهادی‌های بیشتری به سوریه خواهند رفت و به داعش خواهند پیوست و این منطقه را ناامن تر خواهد کرد."

کری مدعی شد: امیدوارم ایران و روسیه این راه را به عنوان فرصتی ببینند که در آن باید بازی های سیاسی و منفعت طلبی را کنار گذاشت و به بحران سوریه به چشم یک بحران انسانی نگاه کرد و برای حل این مشکل کمک کرد. 

وی در ادامه اظهاراتش مدعی شد:" ما به دنبال داشتن پایگاه های نظامی در سوریه نیستیم ولی ظاهرا روسیه چنین قصدی دارد. ما نمی خواهیم نیروی نظامی به سوریه بفرستیم ولی دیگران چنین قصدی دارند. سپاه پاسداران و حزب الله آنجا هستند و این برای کشوری که درگیر جنگ قومی است و در آن تندروی مذهبی وجود دارد بسیار خطرناک است."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار