مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا استان تهران خبر داد:

کیفیت مناسب آب شرب/ برفاب‌های البرز تامین کننده آب شرب تهران

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا استان تهران گفت: 70 درصد از آب تهران از برفاب‌های رشته کوه البرز تامین می‌گردد.

کیفیت مناسب آب شرب/ برفاب‌های البرز تامین کننده آب شرب تهراناحمد مشیری مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کیفیت آب تهران گفت: 70 درصد از آب این شهر متشکل از برفاب‌های رشته کوه البرز است که این امر خود نشان‌دهنده کیفیت بالای آب است.

وی با اشاره به رتبه بالای کیفیت آب تهران در رنکینگ جهانی گفت: در کشورهای قاره سبز پساب تصفیه شده فاضلاب با آب رودخانه‌ها ترکیب شده و دوباره برای آب شرب تصفیه مجدد می‌گردد که همین امر از گوارایی آب می‌کاهد.

مشیری در ادامه به آب‌های دسته‌بندی شده اشاره و بیان داشت: آزمایش‌های ما برای مقایسه آب شرب با آب بسته‌بندی شده نشان‌دهنده کیفیت بالاتر آب شرب شهری است که گواه این حرف توقف کار یکی از معروف‌ترین آب‌ بسته‌بندی شده در روزهای اخیر بوده است.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای تهران تصریح کرد: در برخی موارد تغییر در رنگ، بو و مزه که شهروندان شاهد آن هستند به دلیل فرسودگی تجهیزات و تأسیسات ساختمان مسکونی است که به همین خاطر برای قضاوت کیفیت باید آب نزدیک‌ترین شیر به کنتور مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد با سوء‌استفاده و شایعه پراکنی در خصوص کیفیت آب اقدام به فروش دستگاه‌های تصفیه می‌کنند که این وسایل خود باعث بر هم زدن تعادل شیمیایی آب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار