سنندج؛

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای ریشه یابی حادثه منا توسط دیپلماسی خارجی دولت

نماینده مردم مریوان و سروآباد گفت: دولت و دستگاه دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران باید طی فرایند قانونی از باب مذاکره یک کمیته حقیقت یاب برای ریشه یابی علت حادثه و مجازات عاملان حادثه تشکیل دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ امید کریمیان با تسلیت به خانواده های جانباخته حادثه منا، در خصوص بی تدبیری دولت آل سعود در مدیریت مناسک حج گفت: حادثه منا از نظر هر انسان آزاده و با وجدانی می تواند ناگوارترین حادثه عصر حاضر نام بگیرد، حجاجی که در راه عمل به واجبات شرعی به شهادت رسیدند یک افتخار برای دین اسلام است ولی از هر جهت این حادثه ناشی از ضعف مدیریت آل سعود بوده و گناه جانشان به گردن آنهاست و در این دنیا و هم در آخرت باید پاسخگو باشند.

وی افزود: قوای سه گانه باید به عنوان ارکان نظام جمهوری اسلامی خواستار استیفای حقوق جانباختگان و مصدومین این حادثه باشند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد بیان کرد:دولت و دستگاه دیپلماسی خارجی به عنوان مجری قانون تاکنون اقداماتی را به عمل آورده است و در آینده هم ضمن طی نمودن فرایند قانونی از باب مذاکره و گفت وگو با یک کمیته حقیقت یاب برای ریشه یابی علت حادثه و مجازات عاملان و ثبت در تاریخ، ضعف دولت آل سعود و نهایتا تدابیر اساسی برای سالهای آتی حجاج اقدامی اساسی باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.