شیراز؛

جایگاه ممتاز حوزه سلامت فارس در کشور

رئیس کل نظام پزشکی کشور در آئین تجلیل از پزشکان نمونه و فعال عرصه سلامت فارس، جایگاه حوزه سلامت این استان را در کشور ممتاز و بی بدیل دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم زپشکی شیراز؛ از 70پزشک نمونه و فعال استان فارس تقدیر شد.

دکتر زالی رئیس کل نظام پزشکی کشور در آئین تجلیل از این پزشکان، توانمندی های استان فارس در عرصه پزشکی را دارای نقش موثری در ارتقای سلامت عمومی جامعه برشمرد.

هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز با اشاره به تحقیقات علمی فارس در زمینه پزشکی، گفت: فارس در این زمینه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و شیراز را علاوه بر اداب و شعرا، به نام اساتید پزشکی نیز می شناسند.

وی ادامه داد: تحولات حوزه سلامت در فارس موجب رضایتمندی مردم شده و این امر به واسطه دو طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده بوده است.

وی تاکید کرد: لازم است در حوزه توریسم سلامت نیز در استان سرمایه گذاری صورت گیرد.

در این آئین رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر لزوم نگرش سلامت محوری به جای درمان محوری، اظهار کرد: در این راستا لازم است پزشکان به سمت مردم بروند و سلامت آنان را بررسی کند.

دکتر محمدهادی ایمانیه از جامعه پزشکان برای سرمایه گذاری در عرصه سلامت استان، به ویژه بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور دعوت کرد.

دکتر حمیرا وفایی، رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز دیگر سخنران این آئین بود که با اشاره به تحولات قابل توجه حوزه سلامت در دو سال اخیر، نقش همراهی جامعه پزشکی در این راستا را تاثیرگذار خواند.

وی گفت: با توسعه امکانات نظام پزشکی، امکان توسعه خدمات نیز فراهم می شود.

در این آئین، دکتر محمود حقیقت، دکتر رحیم کشمیری، دکتر هنگامه خضری و دکتر جعفر جعفری به عنوان پزشکان نمونه کشوری معرفی شدند.

همچنین از پزشکان نمونه استانی، پزشکان پیشکسوت، مسئولان فعال، پزشکان نیکوکارف پزشکان کوهنورد و پزشکان همکار در خرید مکان برای نظام پزشکی تقدیر شد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: جایگاه ، ممتاز ، سلامت ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.