لاریجانی: اروپا سیاست واحدی در مقابل بحران ناشی از آوارگان ندارد

رییس مجلس گفت: رفع مساله آوارگان اروپا منوط به حل ریشه‌ای بحران ناشی از رشد گروه های تروریستی است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی روز شنبه با یوسیپ لکو رییس مجلس کرواسی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار به سطح خوب مراودات پارلمانی ایران و کرواسی اشاره کرد و افزود: حجم همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور متناسب با سطح خوب روابط پارلمانی و سیاسی فی مابین نیست.

وی تصریح کرد: تلاش مشترکی باید برای افزایش تبادلات اقتصادی و صنعتی مشترک انجام داد و با استفاده از ظرفیت های دو کشور بویژه در زمینه های صنایع نفت و گاز ، داروسازی، حمل و نقل، ریلی، علمی و دانشگاهی و فرهنگی صفحه جدیدی در مناسبات ایران و کرواسی گشود.

رییس مجلس همچنین بر اهمیت فعال شدن بخش های خصوصی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

زمینه های توسعه و گسترش روابط دوستانه فی مابین و تحولات منطقه از مهم ترین محورهای گفت و گوی روسای مجالس ایران و کرواسی بود.

در ادامه این دیدار یوسیپ لکو رییس مجلس کرواسی با ابراز تسلیت به مناسبت فاجعه منا، با دولت، ملت و خانواده های مصیبت دیده ابراز همدردی کرد. 

وی، ایران را کشوری تاثیر گذار و مهم خواند و افزود: کرواسی برای توسعه و گسترش همکاری های دوستانه با ایران در همه زمینه های سیاسی،اقتصادی و پارلمانی اهمیت خاصی قائل است. 
رییس مجلس کرواسی همچنین به پیشینه دیرینه مراودات فرهنگی میان دو ملت اشاره و اظهار امیدواری کرد که بر اساس روابط اصولی و دیرینه میان دو ملت بتوانیم حجم مراودات اقتصادی و تجاری میان دو کشور را افزایش دهیم و در این راستا مقامات ارشد چند شرکت مهم کرواسی این هیات پارلمانی را همراهی می کنند. 

لکو درمورد توافق هسته ای ایران و 1+5 نیز گفت: توافق میان ایران و 1+5 به تثبیت و تعمیق صلح و امنیت در منطقه و جهان کمک می کند و کرواسی از توافق ایجاد شده استقبال می کند. 

وی همچنین به موضوع آوارگان در اروپا اشاره کرد و افزود: اروپا سیاست واحدی در مقابل بحران ناشی از آوارگان ندارد و لازم است میان کشورهای منطقه خاورمیانه و اروپا در این زمینه همکاری و چاره اندیشی انجام گیرد.

رییس مجلس نمایندگان کرواسی صبح امروز در راس هیات پارلمانی و اقتصادی وارد تهران شد.
لکو قرار است در سفر چهار روزه خود به تهران با جمعی ازمقامات ایرانی دیدار و گفتگو کند.
رییس مجلس نمایندگان کرواسی به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کرده است.

دیدار با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر برنامه های رییس مجلس کرواسی در سفر رسمی به ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار