در گذشته اعضای خانواده در طول شبانه‌روز حداقل 3 بار بر سر سفره گردهم می‌آمدند، اما امروزه با متلاشی شدن گردهمایی‌های خانواده، زمینه فروپاشی روابط عاطفی فراهم شده است.

جعفر بای، آسیب‌شناس، در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رخت‌بستن 2 عنصر مهم از خانواده امروزی اظهار کرد: سفره و سجاده 2 عنصر مهمی است که خانواده‌های امروزی با بی‌توجهی، آن را در بین اعضای خانواده خود کم‌رنگ کرده‌اند در حالی که آموزش اشتغال و انواع مهارت‌های اساسی زندگی با تمرین حل مسئله و مدیریت بحران برای ارتقا‌ آستانه تحمل فرزندان در نظام خانواده سنتی گذشته صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید با آموزش تمرین حل مسئله و مدیریت بحران به فرزندان، آستانه تحمل فرزندان را افزایش دهند، تصریح کرد: کاهش آستانه تحمل در فرزندان حتی در زندگی مشترکشان نیز تأثیرگذار خواهد بود به طوریکه با کوچکترین مشکل، خود را در حل مسئله ناتوان یافته، مبادرت به پاک کردن مسئله می‌کنند.

بای در پایان گفت: نهاد مقدس خانواده به عنوان خشت اول تربیت، باید در نقش‌های مهم خویش در پرورش فرزندان بازنگری کرده و نیز با مسئولیت‌های مهمی که در چارچوب این نهاد وجود دارد، با حمایت و پشتیبانی از کارکردهای ارزشمند آن، نسبت به احیای روش‌های سنتی، اقدامات اساسی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار