یاسوج ؛

دعوت از مردم برای حضور در مجالس بزرگداشت جانباختگان حادثه منا

امام جمعه یاسوج گفت: مسوولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده و پرشوری در مجالس بزرگداشت جانباختگان حادثه سرزمین منا داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ؛حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی  افزود: یاد و خاطره حجاج ایرانی جانباخته در این حادثه دلخراش باید همواره در کشور و کهگیلویه و بویراحمد زنده نگاه داشته شود.

وی بیان کرد: یکی از روش های مهم برای گرامیداشت یاد و خاطره این جانباختگان برگزاری مجالس یادبود است و باید سعی شود این مراسم ها به طرز باشکوهی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

حسینی اظهار کرد: رسانه های ارتباط جمعی و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی لازم برای شرکت هر چه بیشتر مردم و مسوولان اجرایی استان در این مجالس را انجام دهند تا مراسم هایی در خور شان جانباختگان حادثه منا برگزار شود.

وی عنوان کرد: آل سعود در طول تاریخ جنایت های متعددی علیه مسلمانان و به ویژه شیعیان مرتکب شده اند و کینه و دشمنی آنان نسبت به ملت های مسلمان نیز دیرینه است.

حسینی ابراز داشت: یکی از دلایل اصلی این کینه و دشمنی یهودی بودن آل سعود و خباثت آنان است.
امام جمعه یاسوج افزود: آل سعود سابقه ننگینی داشته و دست نشانده استعمارگران از جمله آمریکا هستند و هیچ اختیاری از خود نداشته و هر چه غربی ها اراده کنند انجام می دهند.

حسینی گفت: آل سعود به دلیل حمله نظامی به یمن و حمایت همه جانبه از گروهک تروریستی داعش به فکر حاجیان نبوده و توانایی مدیریت مناسک حج امسال را نداشتند و به همین دلیل این حادثه دلخراش برای حاجیان ایرانی و حجاج سایر کشورهای مسلمان رخ داد.

وی بیان کرد: کشورهای اسلامی باید برای مقابله با آل سعود و گرفتن مدیریت مناسک حج از دست آنان بکوشند زیرا هیچ ضمانتی وجود ندارد که چنین حوادث تلخی در سال های آینده پیش نیاید.

حسینی اظهار کرد: هشدارها و سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب به دولتمردان عربستان سعودی موثر بود و موجب شد که لحن و رفتار آنان به طور کلی تغییر کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه سرزمین منا از ساعت 15 و 30 تا 17 و 30 دقیقه عصر یکشنبه 12 مهر 94 در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جواد خاضع افزود: در این مراسم برنامه های متنوعی از قبیل مداحی و سخنرانی برگزار خواهد شد و سخنران آن نیز حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر مرتضویان مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: علاوه بر قشرهای مختلف مردم جمعی از مسوولان استانی از جمله آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی استاندار استان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج و 

هوشنگ یاری پور فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این مراسم حضور می یابند.

خاضع اظهار کرد: مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا به فرمان مقام معظم رهبری در سراسر کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

انتهای پیام /س
برچسب ها: منا ، مجالس ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.