دنیس بالدوف کارگردان نمایش آلمان:

تئاتر، از برترین ابزار‌های انتقال مفاهیم به کودکان است

کارگردان نمایش «زمین گرد است» معتقد است که بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ‌های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ دنیس بالدوف کارگردان آلمانی نمایش «زمین گرد است» که برای اولین بار است به ایران سفر می‌کند، گفت: تئاتر، از برترین ابزار‌های انتقال مفاهیم به کودکان است؛ چراکه در قالب این سرگرمی می‎توان مفاهیم را درست به آن‌ها انتقال داد.

وی بیان کرد: نزدیکی به دنیای کودکان و آشنایی با رویاپردازی‌های کودکانه از حضور والدین در تئاتر‌های ویژه کودک و نوجوان حاصل می‌شود.

کارگردان نمایش «زمین گرد است» تصریح کرد: میزبانی همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بسیار خوب بوده و با توجه به اینکه برای نخستین بار است در این جشنواره شرکت می‌کنم اما تجربه بسیار خوبی بود که با آثار مختلف آشنا شوم.

وی خاطرنشان کرد: انتظارات کودکان از تئاتر بسیار متفاوت است؛ به طوری که هدف آن‌ها از تماشای تئاتر در مواردی چون سرگرمی، هیجان و توانایی رویاپردازی خلاصه می‌شود که باید همه آن‌ها را به فراخور نیاز، مورد توجه قرار داد.

دنیس بالدوف یادآور شد: نگاه من به تئاتر برای کودکان یک نگاه شخصی است که فقط جنبه سرگرمی دارد و نمی‌تواند به عنوان ابزار آموزش از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای تبادل تجربه و تقویت مطالعات برای ارائه کارهای بهتر است.

کارگردان نمایش «زمین گرد است» افزود: این جشنواره به بهترین شکل توانسته بین فرهنگ‌های مختلف و افراد ارتباط برقرار کند که باید آن را به فال نیک گرفت.

وی در پایان سخنانش گفت: امیدورایم بتوانم در سال‌های آتی نیز با ارائه آثار خوب و با کیفیت در ایران حضور پیدا کنم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار