طی بیانیه‌ای اعلام شد؛

دعوت جمعیت ایثارگران برای حضور در تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از مردم برای حضور در تشییع پیکر مطهر جان‌باختگان فاجعه منا و بی‌کفایتی آل‌سعود دعوت کرد.

دعوت جمعیت ایثارگران برای حضور در تشییع پیکر حجاج فاجعه منابه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از امت حزب الله برای حضور در تشییع پیکر مطهر حجاج فاجعه منا و بی کفایتی آل سعود دعوت کرد.
 
متن این بیانیه بدین شرح است:
 
فاجعه تأثربرانگیز منا در سرزمین وحی برگ دیگری از کارنامه سراسر سیاه ننگین حکومت آل سعود را در منظر افکار عمومی جهانیان قرار داد و نشان داد که مدیریت حج به شیوه آل سعود در اوج بی کفایتی و بی تدبیری است. اکنون که ابدان مطهر حجاج مظلوم به آغوش وطن بازگشته است، از عموم امت حزب الله می‌خواهیم با حضور گسترده در مراسم بزرگ تشییع جنازه، نفرت خود را نسبت به حکومت سعودی و پشتیبانان آن در کاخ سفید و تل آویو اعلام کنند. بر این اساس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لازم می‌داند نکاتی را مورد توجه قرار دهد:
 
1- پس از حادثه خونبار منا، متأسفانه رژیم سعودی بدون توجه به احکام اسلامی و انسان دوستی، بدترین روش را انتخاب کرد و با بی لیاقتی و بی اعتنایی، قلوب مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران را جریحه دار کرد. مردم و افکار عمومی انتظار داشتند مسئولین مربوطه، پاسخی محکم به این جسارت بدهند و از حقوق شهروندی و مردمی زائرین و خانواده آنها دفاع کند؛ ولی متأسفانه شاهد دیپلماسی انفعال و پرداخت به مسایل دیگر بود.
 
در این فضای خونبار و غم زده و نگرانی، یکبار دیگر ندای موسی گونه ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) برآمد و با تدبیر، حکمت، شجاعت و عزت، به رژیم سراسر فاسد سعودی خروشید و با موضع قاطع، چنان دشمن را مستاصل کرد که شاهد تغییر موضع گیری آنها بودیم.
 
خدا را بر این نعمت بزرگ سپاسگزاریم. این حادثه یکبار دیگر عظمت ولایت فقیه و نقش بی بدیل آن در مقاطع مختلف تاریخ را به ملت ایران و جهانیان نشان داد. در این حادثه درس‌های بسیاری بود و هست. یکی از آنها این است که پشتوانه ولایت فقیه باشیم. باشد که همه به ویژه مسئولین بدانند باید مشی و روش رهبری را سرمشق خودشان قرار دهند و با تأکید بر ارزش‌های الهی و انسانی در صحنه بین الملل و منطقه حضور یافته و اتخاذ تصمیم کنند.
 
2- بی کفایتی آل سعود در کشتار بی رحمانه حجاج بیت الله الحرام و مسائل بعد از آن که هیچگونه همکاری و جبران سوءتدبیر از آن مشاهده نمی‌شد، نیازمند آن بود که یک دیپلماسی قاطع و محکم مانع از ادامه تحقیر ملت بزرگ ایران شود. متأسفانه برخی ناآگاهانه و یا آگاهانه دیپلماسی ذلت را در دستور کار دارند در حالی که بیانات اخیر مقام معظم رهبری نشان داد آنچه موجب بزرگی و عزت ملت ایران خواهد شد، دیپلماسی اقتدار است. چنانچه بعد از اعلام موضع گیری انقلابی، قاطع و منطقی رهبر خردمند انقلاب شاهد تغییر عمل سعودیها بودیم چیزی که متأسفانه برخی با اهمال، سستی و رایزنی‌های خیالی، نتوانستند به  آن دست یابند. امید است از این به بعد شاهد تغییر مشی مسئولین باشیم و گفتمان عزت و اقتدار را با جدیت و در شان ملت ایران در صحنه بین الملل به کار گیرند.
 
3- با توجه به بی کفایتی، سوء تدبیر و سوء مدیریت خاندان سعودی از این خاندان در مورد اداره مراسم حج، سلب مسئولیت صورت گیرد. بایستی با اجماع سازمان کنفرانس اسلامی این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و سازوکار مردم سالارانه بر اداره کنگره عظیم حج، استقرار یابد. این موضوع مهم، نیازمند آن است که سیستم دیپلماسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در این زمینه فعال شود. بر همین اساس لازم است دستگاه سیاست خارجه کشورمان با رایزنی‌های گسترده، ساختاری اجماعی، اداره حج را بر عهده گیرد و با محاکمه حاکمان سعودی،اجازه ندهند خون شهدا و مفقودین حادثه منا نادیده انگاشته شود.
 
4- به جز ارتش حکومت سعودی، بیش از 40 هزار نفر از نیروهای امنیتی این حکومتِ بی کفایت، در حال سازماندهی جریانات تروریستی در یمن، بحرین، سوریه، عراق و حتی مرزهای شرقی ایران هستند. اگر روزگاری بیماری قرن، طاعون و وبا بود، امروز با طراحی آمریکا و اسراییل، خاندانی با نام «آل سعود» به کشتار نسل بشر می پردازد. نسل کشی و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان در کشورهای مختلف مخصوصاً در کشورهای اسلامی توسط عوامل سعودی، از این خاندان یک حلقه جنایتکار ساخته است. بر این اساس لازم است یک کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی تشکیل و دادگاهی بین المللی، حاکمان ریاض مورد محاکمه افکار عمومی جهان قرار گیرند. در این زمینه یکی از اقدامات جدی، تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی کشورهای اسلامی است. دولت محترم نیز با پیگیری و پی گرفتن دیپلماسی فعال، زمینه های روشن شدن ابعاد این فاجعه تاثربرانگیز را فراهم آورد.
 
بی تردید محاکمه آل سعود به عنوان جنایتکاران جنگی و کسانی که موجب کشته شدن هزارن نفر از زائرین مظلوم خانه خدا شدند موجب خواهد شد در آینده کنگره بزرگ حج با آرامش برگزار شود و منطقه روی آرامش به خود ببیند.
 
5- این حادثه دردناک ضمن جریحه دار کردن احساسات مردم، فرصتی برای همدلی، انسجام، برادری و یکپارچگی ملت ایران است که باید این مهم را پاس بداریم. این حادثه را فرصتی برای انسجام و وحدت ملی حول محور ولایت شکل بدهیم- در عین حال که با خانواده های داغ دیده همدردی کرده و آنها را تکریم کنیم- مسئولین مربوط، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در عین حال بدانیم خشم و نفرت ملت ایران متوجه آمریکا و اسرائیل جهانخوار و آل سعود است.
 
این آمریکاست که چنین رژیمی را ساخته و حمایت می‌کند. امروز تمام جنایت‌های رژیم سعودی، ناشی از طراحی و برنامه ریزی آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌ها، در این حادثه و نوع رفتار آمریکا و سکوت مرگبار آنها نشان می‌دهد اینها به حقوق بشر اعتقادی ندارند و همچنان دشمن واقعی ملت ایران هستند؛ بنابراین نباید به این دشمن اعتماد کرد. باید بدانیم این دشمنان به کمتر از براندازی راضی نخواهند شد. لذا در شرایط جدید که آمریکا به دنبال نفوذ در همه ابعاد است مسئولین و دستگاه دیپلماسی ما نباید دچار اشتباه محاسباتی شوند و به این دشمن اعتماد کنند. لذا در صحنه دیپلماسی از موضع قدرت و با قوت با دشمنان برخورد کنند.
 
در پایان مجدداً جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اعلام می‌کند که همراه با خیل امت حزب الله در تشییع جنازه پیکر مطهر حجاج عزیر حضوری گسترده خواهد داشت.
 
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
 
12 مهر 1394
 
20 ذالحجه 1436
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: ایثارگران ، بیانیه ، حجاج ، تشیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار