همدان؛

آموزش و پرورش پشتوانه‌ ای برای شکوفایی تئاتر کشور

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: با شکل‌گیری گروه‌‌های تئاتر در مدارس و برگزاری جشنواره‌‌های دانش‌آموزی تئاتر، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل می‌‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛عباس جهانگیریان با بیان اینکه امسال آثار با کیفیت بهتری در جشنواره نمایش داده می شوند افزود: اگر به خواسته‌های کودکان و مفاهیم مورد نظر انها در آثار نمایشی توجه شود، تئاتر حوزه کودک و نوجوان نیز رشد خواهد یافت.


داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان باید وارد مدارس شود تا بتواند ضمن آشنایی دانش‌آموزان، خود آنها در نمایش حضور داشته و روحیات خود را در صحنه نمایش بروز دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش پشتوانه‌ خوبی برای تئاتر است، بیان کرد: تا زمانی که گروه‌‌های تئاتر در مدارس شکل نگیرد و جشنواره‌‌های دانش‌آموزی تئاتر برگزار نشود، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل نمی‌‌رسد.

جهانگیریان ضمن تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: با اجرای نمایش در مدارس می‌توان ضمن جذب مخاطبان خاص هر نمایش،  نوجوانان را به سمت و سوی این هنر هدایت کرد تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هنر نمایش جنبه آموزشی و تربیتی دارد، افزود: ورود تئاتر به آموزش و پرورش و اجرای آن در مدارس در رونق تئاتر کودک و نوجوان نقش بسزایی دارد.

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: خلاقیت کودکان و نوجوانان در نمایش نمود می‌یابد و با ورود این هنر به درون مدارس می توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، داور ، تئاتر ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.