ظرفیت آموزش و پرورش پشتوانه‌ خوبی در تئاتر است

با شکل‌گیری گروه‌‌های تئاتر در مدارس و برگزاری جشنواره‌‌های دانش‌آموزی تئاتر، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل می‌‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ عباس جهانگیریان با بیان اینکه هنوز نمایش‌های زیادی ندیدم و نمی‌توان در مورد آثار نظر داد، اظهار کرد: امسال آثار با کیفیت بهتری در جشنواره حضور یافته است.

وی با بیان اینکه جشنواره موجب رشد آثار نمایشی حوزه کودک و نوجوان می‌شود، بیان کرد: اگر به خواسته‌های کودکان و مفاهیم مورد نظر آنها در آثار نمایشی توجه شود، تئاتر حوزه کودک و نوجوان نیز رشد خواهد یافت.

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان باید وارد مدارس شود تا بتواند ضمن آشنایی دانش‌آموزان، خود آنها در نمایش حضور داشته و روحیات خود را در زمینه نمایش بروز دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش پشتوانه‌ خوبی در تئاتر است، بیان کرد: تا زمانی که گروه‌‌های تئاتر در مدارس شکل نگیرد و جشنواره‌‌های دانش‌آموزی تئاتر برقرار نشود، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل نمی‌‌رسد.

جهانگیریان ضمن تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد: با اجرای نمایش در مدارس می‌توان ضمن جذب مخاطبان خاص هر نمایش، موجب هدایت نوجوانان به سمت و سوی هنر نمایش شد تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هنر نمایش جنبه آموزشی و تربیتی دارد، افزود: ورود تئاتر به آموزش و پرورش و اجرای آن در مدارس در رونق تئاتر کودک و نوجوان نقش بسزایی دارد.

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: خلاقیت کودکان و نوجوانان در نمایش نمود می‌یابد که با ورود این هنر به درون مدارس می توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار