یک تیم تحقیقاتی موفق شد، رکورد جهانی انتقال اطلاعات با سرعت 200 گیگابیت در ثانیه را جابه‌جا کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،گروهی از محققان اعلام کرده‌اند که موفق به ایجاد نوعی رمزنگاری کوانتومی شده‌اند که قابل هک شدن نیست.

این تیم تحقیقاتی که از شرکت های توشیبا، "ADVA1" و "BT2"  تشکیل شده ،موفق شدند رکورد جهانی انتقال اطلاعات به صورت امن را با سرعت 200 گیگابیت در ثانیه و در فاصله‌ی 100 کیلومتر منتقل می‌کند بشکند. همچنیناین تیم تمام کلیدهای اطلاعات رمزنگاری شده که بر روی فوتون‌ها بارگذاری می‌شود را  بدون مشکل، منتقل کند. 

چند روز قبل هم یک تیم آمریکایی موفق شده بودند اطلاعات را به کمک فوتون‌ها در فاصله‌ای مشابه انتقال دهند. 

در این روش از یک سری روش‌های فیلترینگ خاص برای تشخیص سیگنال‌های نوری و سیگنال‌های پس‌زمینه و تفاوت آن‌ها استفاده می‌شود.این متد برخلاف روش‌های قبلی است که در آن از چند فیبر نوری برای جلوگیری از خرابی حاصل از تغییر نور استفاده می شد، توشیبا قصد دارد این روش را برای انتقال داده‌های ژنوم امن در شهر سندای ژاپن امتحان کند. 

در ارتباط با این اقدام  "اندرو شیلد"  مشاور مدیرعامل شعبه‌ اروپای شرکت توشیبا، گفت: ما نشان دادیم که توزیع کلیدهای کوانتومی (QKD) می‌تواند با فرمت انتقال اطلاعات 100 گیگابیت در ثانیه ترکیب شود. این موضوع می‌تواند به کاهش هزینه‌های تأمین امنیت شبکه و ارسال سیگنال‌های کوانتومی کمک فراوانی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار