لرستان؛

دومین جلسه هماهنگی سرشماری پستانداران لرستان

دومین جلسه کارگروه آماربرداری به منظور هماهنگی و برنامه ریزی سرشماری پاییزه لرستان برگزارشد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اعلام این خبر گفت : حفاظت از حیات وحش و مدیریت زیستگاه نیازمند دستیابی به آمار موثق از جمعیت حیات وحش است و سرشماری پستانداران یکی از روشهای پایش جمعیت وارزیابی زیستگاه محسوب می شود.

فتحی بیرانوند افزود : اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان آمادگی لازم جهت آمار برداری طبق دستورالعمل جدید ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست را دارد و بدین منظور از جوامع محلی ، سمن های زیست محیطی، هیئت های کوهنوردی و همچنین شکارچیان قانونمند که آمادگی جسمانی متناسب با شرایط توپوگرافی استان و اطلاعات خوبی در مورد حیات وحش دارند ، پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم، استفاده خواهد شد.

گونه های شاخص در این آمار برداری ، کل و بز، قوچ و میش و آهو تعیین شده است.

وی افزود: با توجه به وجود سه منطقه حفاظت شده سفیدکوه ازنا، سفیدکوه خرم آباد و اشترانکوه و همچنین مناطق شکار و صید ممنوع گرین ، هشتادپهلو، قالیکوه، چهار شاخ نورآباد و منطقه سرکن باباحبیب کوهدشت که به لحاظ شرایط زیستگاهی مناسب،‌ جمعیت قابل توجهی از گونه علفخواران را در خود جای داده است لذا برنامه آمار برداری در این مناطق که وسعتی بالغ بر 400 هزار هکتار را شامل میشود، انجام خواهد شد.

به منظور افزایش صحت و دقت آمار برداری مقرر شد که برنامه سرشماری در مسیرهای مشخص تعیین شده با فاصله زمانی حداکثر ده روز ، دو بار صورت پذیرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.