کرمانشاه؛

از پوست خود در فصل سرما بیشتر مراقبت کنید

یک متخصص پوست و مو گفت: در اکثر موارد حساسیت‌های پوستی درفصل سرما رخ می دهند که نیاز است در این فصل ها مراقبت بیشتری از پوست صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر علی ابراهیمی حساسیت های پوستی و علت و ریشه آن را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: حساسیتهای پوستی به دو دسته ژنتیکی و اکتسابی تقسیم می شود که در نوع ارثی یا ژنتیکی آن اگزما یا ضایعات پوسته دار روی صورت و بدن ایجاد شده و به تدریج در طی چند سال بهبود می یاد.

وی افزود:در نوع اکتسابی آن اگزما به دلیل تماس با مواد شوینده و یا مواد پاک کننده در منزل یا محل کار ایجاد می شود و اگر تماس با مواد محرک ادامه یابد اگزما شدیدتر شده و گسترش می یابد.

وی گفت: افرادی که پوست خشک تری دارند و یا شستشوی بیشتری انجام می دهند و یا دچار وسواس شستشو هستند بیشتر دچار این نوع اگزما می شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشتر حساسیت‌ها در فصل های پائیز و زمستان تشدید می شود، گفت: در اکثر موارد حساسیتهای پوستی درفصل سرما رخ می دهند که نیاز است در این فصل ها مراقبت بیشتری از پوست صورت گیرد.

ابراهیمی در ادامه گفت: در اکثر موارد حساسیت های پوستی محدود به پوست بوده و نشانه درگیری داخلی یا بیماری جدی زمینه ای نمی باشد، اما در موارد اندک بیماریهای تیروئیدی و یا موارد دیگر که باعث خشکی پوست می شود می تواند حساسیت را بدتر کند.

این متخصص پوست درخصوص استفاده از کورتون در درمان بیماریهای پوست و مو نیزگفت: بسیاری از حساسیتهای پوستی به تدریج بهبود می یابند و کورتونها به صورت موضعی برای درمان اکثر حساسیتهای پوستی مضرند، اما باید براساس سن بیمار، محل ضایعات و شدت بیماری توسط متخصصین تجویز شود.

وی افزود: مصرف خودسرانه دارو می تواند باعث عوارض زیادی برای بیمار شود، چون تجویز دارو مستلزم تشخیص صحیح توسط پزشک است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، خود ، فصل ، بیشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.