قم؛

فضای مجازی نیازمند نگاه ویژه مسئولان به این عرصه است

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند:بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و باندهای فساد نتیجه محتوای نامناسب و استفاده ناصحیح از فناوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی به اهمیت فضای مجازی و تولید محتوای اسلامی تاکید کردند و گفتند: فضای مجازی همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته و این امر وجود نگاه ویژه مسئولان به این عرصه را ضروری کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نگاه تجاری حاکم بر فضای مجازی، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این رابطه را مورد توجه قرار داده و خاطر نشان کردند: مسئولان باید این دیدگاه را اصلاح کرده و نگاه فرهنگی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

ایشان با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب در این مسیر دشوار تکیه‌گاه مسئولین هستند، خاطرنشان کردند: در راستای اصلاحات در فضای مجازی بایستی بدون ملاحظات آنچه مصلحت است انجام شود و برای انقلاب در فضای مجازی نیازمند شهامت، اراده، تصمیم و برنامه هستیم..

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز اینکه غرب بیش از گزینه‌های نظامی به گزینه‌های فرهنگی دل بسته است، افزودند: آن‌ها تلاش می‌کنند تا از این طریق در کشور نفوذ کنند.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این دیدار با اشاره به وظایف و مأموریت‌های اساسی شورای عالی فضای مجازی کشور،بر سیاست گذاری‌های این عرصه بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در چارچوب اصول نظام اسلامی طراحی و اجرا می‌شود تاکید کرد.

وی ارتقای آگاهی‌های عمومی، قانونمند کردن نرم افزار‌ها و استفاده از دانشگاه‌ها‌ و مراکز آموزش عالی در تولید محتوا برای فضای مجازی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این شورا عنوان کرد و نقش حوزه علمیه قم را در تولید محتوای دینی مهم دانست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
دل ما مسلمونا خون شد از فضای مجازی آلوده به گناه، چرا مسئولین از خواب بیدار نمی شوند، بخدا در این تاخیرات و تعلل ها آنها باید هم به ما و هم بخدا پاسخگو باشند!