قزوین؛

خطای انسانی عامل 75 درصد تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین گفت: بر اساس مطالعات انجام شده 75 در صد علت وقوع تصادفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  قزوین؛ سرهنگ محمدرضا محمدی در دومین روز از هفته ناجا و در جمع همیاران پلیس گفت : در کشور30 هزار پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد که این تعداد پلیس به نسبت جمعیت و گستردگی جغرافیایی بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به تشکیل همیاران پلیس از یک دهه گذشته برای کمک به پلیس درامر ترافیک، گفت : بهره گیری پلیس از تکنولوژی هوشمند درتصادفات اگرچه درکاهش وقوع تصادفات نقش داشته، اما هنوز به اهداف اصلی خود دست پیدا نکرده ایم.

وی  نقش همیاران پلیس در پیشگیری از وقوع بسیاری از تخلفات رانندگی را مهم دانست و گفت : همیاران پلیس می توانند با بیان درس های ترافیکی و پلیسی خود حتی برسر کلاس های درس و در جمع دوستان خود مانع ارتکاب بسیاری از جرائم رانندگی شوند.

به گفته سرهنگ محمدی، همیاران پلیس بدانند همیار پلیس بودن یک مسوولیت سنگین و با اهمیت است و این احساس مسوولیت را بدون هیچ تعارفی جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را با احترام بازگو کنند.

وی گفت : همیاران پلیس همیشه باید خود را یک پلیس منضبط  و مقتدر دانسته و تخلفات روئت شده از جمله صحبت کردن راننده با تلفن همراه، نبستن کمربندی ایمنی، استفاده نکردن موتورسواران از کلاه ایمنی، خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی، سبقت های غیرمجاز و سرعت بالا و سایر تخلفات رانندگی را گوشزد نمایند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.