علوم آزمایشگاهی کشورباید به تولید و خودکفایی بیاندیشد

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه توجه بیش ازحد به خدمات ما را از تولید ملزومات آزمایشگاهی غافل کرده است گفت: علوم آزمایشگاهی کشور باید به تولید و خودکفایی بیاندیشد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان  از سازمان انتقال خون علی اکبر پورفتح الله درسومین کنگره فناوری های نوین آزمایشگاهی با نقدی برعملکرد مجموعه علوم آزمایشگاهی بالینی کشور، اظهارکرد: بایستی ضمن تولید تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی و رسیدن به خودکفایی صادرات این محصولات به سایر کشورها را در دستور کاری قرار دهیم.

وی با اشاره به تجربه موفق علم داروسازی در کشور افزود: این علم به صورت یک زنجیره کامل عمل می کند و ما قابلیت این را داریم که زنجیره فعالیت های مرتبط با آزمایشگاه را گسترش دهیم.

پورفتح الله با تاکید براهمیت چرخه اقتصادی آزمایشگاهی تاکید کرد: می توان خدمات آزمایشگاهی را برای کشورهای منطقه نیز ارائه داد و اگر بتوانیم معرف ها و مواد مورد نیاز آزمایشگاه مثل کیت الایزا و سایر ملزومات را تهیه و نیاز داخلی را تامین کنیم می توان به صادرات آن نیز فکر کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استاندارد سازی و نظارت بر ورود تجهیزات و اقلام آزمایشگاهی را ضعیف و نا کارآمد خواند و افزود: امروز در سایه دولت تدبیر و امید شرایط سخت گذشته را نداریم و چشم کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه به ما دوخته شده و باید تولید محصولات را با برند و نشان خود داشته باشیم.

وی با اشاره به واردات سالانه هشت میلیون تست هپاتیت B وC و HIV تاکید کرد: امیدواریم در زمینه خدمات و تولید اقلام مورد نیاز بازار منطقه ای را به دست آوریم.

پورفتح الله با اشاره به اینکه برگزاری کنگره یک فرصت مغتنمی برای ارتقا سطح آگاهی و آشنایی با آخرین دستاوردهای علم آزمایشگاهی است، گفت: یک برنامه راهبردی آزمایشگاه را طبق نقشه راه بایستی به پیش ببریم.

سومین کنگره فناوری های نوین آزمایشگاهی به همت انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران و انجمن تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی و دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از امروز به مدت سه روز در تهران برگزار شد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار