پیش‌بینی ورود 1.5 میلیون پناهجو به آلمان

مقامات آلمانی پیش‌بینی کردند در سال میلادی جاری تعداد پناهجویان وارد شده به این کشور تا 1.5 میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین؛ با شدت گرفتن ورود مهاجران به کشورهای اروپایی، مقامات آلمان پیش‌بینی کرده بودند تعداد مهاجرانی که امسال به این کشور وارد می‌شوند 800 هزار تا یک میلیون نفر باشد؛ اما این پیش‌بینی خیلی زود تغییر کرد و انتظار می‌رود آمار پناهجویان در این کشور به 1.5 میلیون نفر برسد.

سیل مهاجرانی که به اروپا روانه شده‌اند اغلب از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه به امید رسیدن به زندگی بهتر، مسیر پرمخاطره سفر به اروپا را پشت سر می‌گذارند. اغلب آنها آلمان را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند زیرا قطب اقتصادی اروپا است و احتمالا فرصت‌های شغلی بیشتری در این کشور یافت می‌شود. 

نشریه بیلد در این باره نوشت: فشار ناشی از هجوم مهاجران به آلمان بیشتر خواهد شد. انتظار می‌رود در سه ماهه پایانی سال تعداد افرادی که به شکل غیرقانونی از مرزهای آلمان عبور می‌کنند 7 تا 10 هزار نفر باشد. این حجم گسترده از پناهجویان تمام شهرهای آلمان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و مشکلات متعددی برای آنها به بار می‌آورد. آن دسته مهاجرانی که موفق می‌شوند در آلمان حق اقامت دریافت کنند، بدون شک خیلی زود برای آوردن دیگر اعضای خانواده‌شان به این کشور قدام خواهند کرد. با توجه به میانگین جمعیت در خانواده‌های ساکن در خاورمیانه، احتمالا هر پناهجو 4 تا 8 نفر از اعضای خانواده‌اش را به آلمان می‌آورد.

" ولفگانگ شویبله،" وزیر دارایی آلمان، روز گذشته گفت: اروپا باید قوانین سختگیرانه‌ای برای تعداد مهاجران پذیرفته شده اتخاذ کند. "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، هم که از پذیرفتن آوارگان جنگی سوریه استقبال کرده بود با کاهش میزان محبوبیت مواجه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار