رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: ۲۶۵دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در 6 ماهه نخست سال جاری در سطح استان توقیف شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجید فصیحی گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۱۴۷ گواهینامه در استان کردستان ضبط و توقیف شده است که ۳۶۵ مورد هم به دلیل ثبت تخلف دارای نمره منفی هستند.

وی افزود: در این مدت نیز ۲۶۵ دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در سطح استان توقیف شده اند و ۱۱۷ مورد نیز گواهینامه به دلیل مثبت بودن تست الکل و اعتیاد رانندگان ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور کردستان بیان کرد: تعداد نمره منفی گواهینامه رانندگان متخلف ۲۲ هزار و ۲۴ مورد است که پلیس با هوشیاری تمام و رصد آنها از تخلفات مکرر رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

فصیحی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور گواهینامه در استان کردستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۷ هزار جلد گواهینامه رانندگی در شش ماهه ابتدای سال جاری در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۱۱ مورد آن گواهینامه خودرو، هزار و ۳۴۵ فقره آن گواهینامه رانندگی موتور سکلت و ما بقیه آن نیز ویژه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: امسال ۲۲۰ راننده متخلف به دلیل رانندگی بدون گواهینامه به دادگاه ارجاع داده شده اند و بر اساس قانون دستگاه قضایی با آنها برخورد کرده است.

فصیحی افزود: در بخش تصادفات استان کردستان ۱۰ سال پشت سر هم شاهد کاهش تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان بیان کرد: بیشترین علت تصادفات درون شهری در کردستان عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت سرعت مطمنه و عدم حق تقدم بوده است و در همین راستا پلیس نسبت به برخورد با این گونه تخلفات در سطح شهرها با جدیت بیشتری برخورد می کند.

فصیحی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در هفته ناجا پلیس راهور ۱۹ ویژه برنامه را که بخش زیادی از آنها آموزشی و فرهنگ سازی است در سطح استان اجرا می کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.