یاسوج ؛

رشد چند برابری ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بهره برداری 30 کیلومتر بزرگراه در هفته دولت امسال خدمات دولت تدبیر و امید در بخش راه بویژه اجرای طرحهای چهارخطه در 34 سال گذشته کم سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ حسن فدایی افزود: میانگین ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد در دولت های گذشته سالانه کمتر از یک و نیم کیلومتر بوده که در دولت تدبیر و امید ساخت بزرگره رشد چند برابری بخود گرفته است.

وی عنوان کرد: به علت افزایش ترد و نبود راه های چهار خطه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت کهگیلویه و بویراحمد از نوع رخ به رخ است،که برغم کاهش آمار تصادفات کشوری در کهگیلویه و بویراحمد افزایش 30 درصدی داشته است.

مدیر کل راه وشهر سازی کهگیلویه و بویراحد ابراز داشت: کوهستانی و سخت گذر بودن این استان موجب شده است تا در ساخت راه ها از حداقل شاخص های ساخت راه استفاده شود.

فدایی ادامه داد: در جاده های کوهستانی که نیاز به تونل ضروری است به علت کمبود اعتبار از ساخت آن صرفه نظر می شود.

وی گفت:هم اکنون راه ارتباطی شهرستان های سی سخت و لنده فرعی و شهرستاهای لنده و بهمئی راه روستایی است.

فدایی با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی در کشور 86 درصد است ،تصریح کرد:رشد ساخت راه روستایی در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد از 36درصد به 43 درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراهی،راه اصلی،فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 تا 40 درصد در این استان فعال است.
فدایی گفت: 26 پروژه بزرگراهی،راه روستایی و روکش آسفالت با اعتبار بیش از 800 میلیارد ریال هفته دولت امسال در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

وی ازبهره برداری آسفالت 180کیلومتر راههای استان درهفته دولت خبرداد و گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه راهسازی این استان درحال انجام است.

این مسوول اضافه کرد:کل اعتبار حوزه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 یکهزار و 400 میلیون ریال بوده که امسال در بیشتر سرفصل ها بیش از دو برابر شده است.

فدایی افزود:اعتبار پروژه ملی محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت از 250 میلیارد ریال پارسال ،امسال به 500 میلیارد ریال ،محور یاسوج به شیراز از 20 میلیارد به 50 میلیارد،و بیمارستان 250 تختخوابی یاسوج از 100 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال در بودجه امسال افزایش یافته است.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.