ضعف بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد در زمینه تولید علمی

دانشگاه آزاد در حال حاضر از نظر تولیدات علمی جزو برترین دانشگاه‌ها قرار گرفته است اما باید تلاش کند تا از نظر تعداد کمی مقالات پیشرفت داشته باشد.

خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تاسیس واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه ملی ایران نقش عظیمی دارد که نمونه بارز آن ایجاد مرکز تخصصی سطح بالا برای ارائه خدمات علمی و سلامت است.
 
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر 4 مرکز دندانپزشکی در شهرهای‌خوراسگان اصفهان، تهران، شیراز و بروجرد دارد و قرار بر این است که سه مرکز دیگر در شهرهای مشهد ، ساری و تبریز، تاسیس شود که در شهرهای ساری و تبریز امکانات خوبی فراهم شده و احتمال می‌رود که در بهمن ماه بتوانیم در این مراکز دانشجو بگیریم که تجهیزات آن نیز در حال آماده سازی است و سایر اقدامات برای استخدام فراخوان شده است. 

وی اظهار داشت: از 400 واحد دانشگاه آزاد 90 واحد آن در حوزه پزشکی فعال هستند و دانشگاه آزاد 40 درصد آموزش پزشکی ایران را به خود اختصاص داده است.  ما نزدیک به 11 بیمارستان فعال داریم و قرار بر این است که 4 بیمارستان دیگر نیز به آن اضافه گردد.

میرزاده مطرح کرد: اولویت ما تاسیس واحدهای دندانپزشکی و پزشکی در کشور است. همچنین علاوه بر خدمات علمی، پژوهشی و درمانی بهتر است که مراکز تحقیقاتی برای طراحی ایمپلنت های دندانی داشته باشیم و من قول می‌دهم از مجموعه سازمان مرکزی برای راه‌اندازی این طرح همکاری‌های لازم را داشته باشم. 

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم تاسیس خود حرکت‌های کیفی و علمی را انجام داده است و در حال حاضر از نظر تولید علمی در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و تاسف می‌خورم که همه واحدهای دانشگاه آزاد در زمینه تولید علمی فعال نیستند و ازبین هر 4 نفر عضو هیئت علمی تنها یک مقاله به چاپ می‌رسد که این خود ضعفی بزرگ محسوب می شود. اما در حوزه دندانپزشکی دانشگاه آزاد تولید علمی خوبی داشته است و ما باید از نظر تعداد مقالات به عنوان یک مرجع علمی بزرگ باشیم تا مورد توجه جهان قرار بگیریم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار