اصفهان؛

حمایت شهرداری اصفهان از ایده‌های نو و خلاقانه

شهردار اصفهان از ایده های نو و مراکز علمی تحقیقاتی حمایت می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی جمالی نژاد مراسم اهدا دستاوردهای علمی، فرهنگی پژوهشکده رویان به شهر اصفهان ادامه داد: به همین سبب بسیاری از نخبگان مقیم خارج از کشور را دعوت کردیم و آن‌ها پس از بررسی معضلات به این نتیجه رسیدند که برای اصفهان صنایع آلاینده کافی بوده و باید به سمت صنایع علمی و دانش بنیان حرکت کنیم.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت کریدورهای علم و فناوری بیان داشت: متأسفانه باوجود گذشت 14 سال از استقرار این کریدور در اصفهان هنوز برای برخی مدیران ارشد شهر اهمیت بالای علم، فناوری و دانش به خوبی مشخص نشده و بسیاری از آنها با ضرورت مسائل علمی آشنا نیستند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: در شرایط حاضر نیازمند یک همت جمعی هستیم تا بتوان دانش را به عنوان کلید واژه پیشرفت جایگزین اقتصاد متکی به فولاد، ذوب آهن و کارخانه‌های صنعتی نمود.

جمالی نژاد بابیان اینکه،جهان در حال حاضر به سمت دانش‌محوری و تبدیل آن به ثروت حرکت می‌کنداظهار داشت: به‌نوعی در عصر حاضر ثروت‌های ما درون مغزها و نیروهای انسانی است و باید تنها بستر استفاده از این ثروت‌ها فراهم شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از نخستین فعالیت‌هایی که من در هفته نخست خدمتم در شهرداری انجام دادم، ابلاغ تشکیل مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری بود تا این مرکز در راستای فعالیت‌های علمی و پرداختن به ایده‌ها و فکرهای نو تلاش کند.

شهردار اصفهان بیان داشت: شهرداری از تمامی دانشگاه‌ها و کسانی که کارهای علمی، نوآورانه و خلاقانه انجام می‌دهند حمایت می‌کند و سعی دارد فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف شهر صورت می‌گیرد را از فعالیت روزمره خارج و به سمت ایده‌های نو و خلاقانه حرکت دهد.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان وارد جرگه شهرهای جهانی شده و تنها دو شهر در جهان این افتخار را دارند گفت: با توجه به این مسئله باید با بکار گیری طرح خلاقانه فعالیت‌هایی در شان اصفهان بزرگ انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهدا قوچ شبیه‌سازی به شهر اصفهان اظهار داشت: این موضوع از نگاه علمی دارای ارزش بسیاری است، ارزشی که کشورهای انگشت‌شماری به آن رسیده‌اند و در جمهوری اسلامی ایران نیز پژوهشکده رویان توانسته به همت پژوهشگران ایرانی و با تحقیق و پژوهش به این علم دست یابد.

شهردار اصفهان در بخش پایانی سخنان خود از اهداء دستاورد علمی پژوهشکده رویان به شهر اصفهان قدردانی نمود.

اصفهان جز مطرح‌ترین شهرهای جهان در زمینه‌های ژنتیکی و شبیه‌سازی است

در بخش دیگری از این جلسهرئیس پژوهشکده رویان اصفهان اظهار داشت: در جهان اصفهان را با عنوان شهری با جاذبه‌های گردشگری بسیار و گنبدهای آبی می‌شناسند البته دز زمینه‌ای ژنتیکی و شبیه‌سازی نیز نام اصفهان جز مطرح‌ترین شهرهای جان عنوان می‌شود.

محمدحسین نصر اصفهانی ادامه داد: پژوهشکده رویان با حمایت شهرداری اصفهان توانست راه‌اندازیشود و در حال حاضر بیش از 100 متخصص در زمینه شبیه‌سازی به اجرای پروژه‌های مختلف درزمینهٔ ساخت دارو، شبیه‌سازی حیوانات در حال انقراض در این مرکز در حال فعالیت هستند.

وی بیان داشت: تاکنون درزمینهٔ های استفاده از سلول‌های بنیادی اقدامات مثبتی صورت پذیرفته و به درمان برخی از بیماری‌های لاعلاج چون سرطان‌های مختلف پرداخته‌ایم.

نصر اصفهانی در بخش پایانی سخنان خود به ارزش این هدیه به شهر اصفهان اشاره نمود و گفت: ارزش هدیه این قوچ‌ها به نوعی نجات شهر از آلودگی محیط زیستی است.

رئیس پژوهشکده رویان اصفهان تأکید کرد: وقتی این هدیه به شهرداری اصفهان به‌عنوان نماینده اصفهان اهدا می‌شود سبب می‌شود تا مردم به پیشرفت خود در عرصه‌های علمی، فناوری و دانشی ببالند.

پارک علم و فناوری رویان ظرفت گردشگری علمی بالایی دارد

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر اصفهان با اشاره به تحقیقات علمی پژوهشکده رویان بیان داشت: پارک علمی و فناوری رویان نیز از ظرفیت خوبی برخوردار است و می‌تواندبه‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری علمی از آن یادکرد.

غلام‌حسین صادقیان اظهار داشت: اعضای شورای شهر از نزدیک با اتفاقات و دستاوردهایی که مرکز پژوهشی رویان به دست آورده ، آشنایی دارد و با توجه به این موضوع می‌توان تأکید کرد که این دستاوردها به‌نوعی باعث ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی شده و می‌تواند شاخص جایگاه ما را افزایش دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود جایگاه بالا و گسترده علم و فناوری و اهمیت محورقرارگرفته دانش برای پیشرفت، بسیاری از حمایت‌ها و تلاش‌هایی که از این پژوهشکده صورت گرفته به صورت کلامی بوده و از همین رو نیاز است توجه بیشتری به این پژوهشکده شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: حمایت ، شهرداری ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.