پروژه اینترنت رایگان سراسری با هدف ایجاد سیاره آنلاین در حال بررسی و اجرا در آینده نزدیک است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیس بوک در حال برنامه ریزی برای ساخت و ارسال ماهواره به فضا است که از این طریق مناطق دور افتاده آفریقا نیز به اینترنت دسترسی پیدا کند.

بنیان گذار این شبکه اجتماعی عنوان کرد ماهواره مورد نظر در سال 2016 آماده پرتاب به فضا است و این بخشی از طرح راه اندازی اینترنت رایگان موبایل سراسری است.


زوکربرگ بنیان گذار فیس بوک در پستی بیان کرد: اتصالات، سبک زندگی و ارتباطات در جوامع را دگرگون می کند و ما بر روی پروژه اتصالات جهانی کار می کنیم حتی اگر نیازمند نگاهی فراتر از سیاره زمین باشد.

فیس بوک با هدف ایجاد شرایطی که بتوان سیاره آنلاین داشته باشیم طرح های گسترده ای را از جمله به پرواز در آوردن هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی برای ارسال پرتوهای اینترنتی در آسمان انگلیس را به اجرا در آورد و در اقدامی تازه با همکاری یک شرکت روسی سعی در پرتاب ماهواره برای دسترسی میلیون ها انسان در نقاط دور افتاده کره زمین به اینترنت کرده است.

زوکربرگ ایجاد زیر ساخت های سنتی برای دسترسی به اینترنت را بی فایده دانست و خاطر نشان کرد که جامعه جهانی برای گسترش فضای اینترنت و سهولت در دسترسی به آن نیاز به اختراع در زمینه فناوری مرتبط با اینترنت دارد.

اما در نامه ای سرگشاده گروه حمایت از حقوق آنلاین بیان کرد: پروژه سیاره آنلاین، حریم خصوصی، آزادی و اصل بی طرفی را تهدید می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.