ساری؛

عدم بیماری همه گير در آمل

در حال حاضر در آمل بيماری همه گير نداريم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئيس دامپزشكی آمل گفت : فعلا در این شهرستان بيماری همه گير نداريم و اداره دامپزشكی بر اساس وظايف سازمانی مشغول اقدامات پيشگيرانه و رصد بيماری ها است.

مجيد غلامپور در خصوص كشتار گاه های سنتی در شهرستان افزود: در حال حاضر يك كشتارگاه سنتی در سطح شهرستان داريم و كشتارگاه صنعتی هم در حال ساخت است که ساخت آن طولانی شد ولی با پيگيری های جدی انجام شده نهايتا تا پايان امسال راه اندازی می شود.

به گفته وی؛ به دليل اينكه در كشتارگاه هاي سنتي ظرفيت كشتار پايين است و با مخاطرات بهداشتی همراه است خيلی از قصابی ها لاشه های آماده و بهداشتی از ساير استان ها و شهرستان های مجاور خريداری و وارد شهرستان می كنند و به مصرف عموم می رسانند.

رئيس دامپزشكی آمل در خصوص عمليات واكسيناسيون انجام شده بر روی دام ها گفت: عمليات واكسيناسيون در محيط پرورش دام با هماهنگی دهياری ها كه با پايش بيماری همراه است از طريق همكاران اداری انجام می شود و در صورت مشكوك شدن به يك بيماری خاص اقدامات پيشگيرانه به سرعت انجام می شود.

غلامپور افزود: عمليات به دو گونه است در وهله اول پيش بينی و در وهله دوم پيشگيری از بيماری داريم به اين صورت كه ابتدا منطقه مشكوك به بيماری را مراقبت می كنيم و با بررسی های ميدانی اقدامات پيش بينی را انجام می دهيم و در مرحله دوم عمليات واكسيناسيون و قرنطينه و بر اساس نوع بيماری نقشه های عملياتي را طراحی می كنيم و عمليات معدوم سازی انجام مي شود و در مراحلی هم بر اساس ماهيت و نوع بيماری نقشه و برنامه های پيشگيرانه ما طراحی و اجرا می شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در شهرستان بيماري همه گير نداريم و اداره دامپزشكی بر اساس وظايف سازمانی مشغول اقدامات پيشگيرانه و همچنين رصد بيماری ها است ، اما اين دليل نمی شود مبتلا به بيماری قرنطينه ای نشويم .

رئيس دامپزشكی آمل از ديگر اقدامات انجام شده دامپزشكی را نظارت بر پرورش ماهی عنوان كرد و گفت: از بچه ماهی هايی كه بايد حمل مي شدند نمونه برداری صورت گرفت تا از بيماريهای ويروسی و باكتريايی و بيماری های قرنطينه ای در سطح آبزی بر روی علی الخصوص ماهی سردابی جلوگيری شود.

غلامپور از همشهريان خواست به توصيه های دامپزشكی توجه كنند و خصوصا الان كه به محرم نزديك می شويم دام ها را در كشتارگاه ها قربانی كنند تا از نزديك معاينه شود و يا اگر هم در خارج از كشتارگاه قربانی كردند به كشتارگاه بياورند تا معاينه كامل شود و بعد به مصرف عموم رسد و از بيماری های دامی و قرنطينه ای جلوگيری شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ساری ، آمل ، بیماری ، همه گیر ، عدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.