مظفری: بعيد می دانم كواچ در تيم ملی ماندنی باشد

سرمربي سابق تيم ملی واليبال نوجوانان ايران گفت: با توجه به صحبت‌های داورزنی و اظهارات كواچ، بعید به نظر می‌رسد این همکاری ادامه داشته باشد.

ايرج مظفری كه يكی از اعضای كارگروه بررسی عملكرد تيم‌های ملی واليبال است، در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره وضعيت فعلی تيم ملی و اظهارنظرهايی كه در جلسه بررسی عملكرد تيم ملي عنوان شد، گفت: به نظر من همین که رییس فدراسیون تصمیم گرفته از نظرات مربیان و کارشناسان والیبال بهره بگیرد و از طرفی پذیرفته که تیم‌های ملی ایران با مشکلاتی مواجه هستند یک گام مثبت است كه بايد به فال نيك گرفت. با این حال من هم مانند همه مربیان دیگر که در این جلسه حاضر بودند، نقطه نظرات خود را بيان كردم و اميدوارم بتوانم كمكي به تيم ملي واليبال ايران در راه رسيدن به اهدافش كرده باشم.

 

مظفری اضافه كرد: همانطور که در جلسه با مربيان  هم مطرح کردم به نظر من حضور فردی مانند گاییچ در کنار کواچ می‌تواند به تیم ملی کمک کند. این مربی شناخت خوبی از بازیکنان ایران دارد و با توجه به حضور قبلی خود در ایران بازیکنان هم احترام زیادی برای او قائل هستند و به نوعی از این مربی حساب می‌برند. چیزی که تیم ملی در حال حاضر به آن احتیاج دارد همین است. البته بعید می‌دانم کواچ این را بپذیرد و شاید راضی کردن گاییچ هم برای دستیاری در ایران کار ساده‌ای نباشد.

 

سرمربي سابق تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در خصوص برآورد خود از اين جلسه و اين كه آيا كواچ در تيم ملي ماندني است يا نه ، گفت: با توجه به شرایط پیش آماده، صحبت‌های داورزنی در اين جلسه و مصاحبه‌ای که اخیرا اسلوبودان کواچبا رسانه انگلیسی انجام داده است، بعید به نظر می‌رسد این همکاری ادامه داشته باشد

 

وي افود: کواچ در مصاحبه خود عنوان کرد که با فدراسیون ایران مشکل داد و فدراسیون نمی‌تواند او را وادار کند که دستیاران ایرانی داشته باشد. داورزنی هم در مصاحبه‌های خود گفت در صورتی کواچ را در تیم ملی نگه خواهد داشت که بحث تقویت کادرش را بپذیرد. این صحبت‌ها در مجموع به اعتقاد من یعنی رفتن کواچ

 

مظفري با اشاره به اشكالاتي كه در عملكرد سرمربي تيم ملي به وي‍ژه در رقابت‌هاي جام‌جهاني ، تصريح كرد: کنار گذاشتن برخی بازیکنان از سوی کواچ مانند فیاضی یا ایجاد مشکل با فرهاد ظریف اتفاقاتی بود که سبب شد تیم ملی از نظر مهره دچار کمبود شود و بازیکنان با خیال راحت از این که جایگزینی ندارند هرگونه عملکردی داشته باشند و نگران از دست رفتن جایگاه خود نباشند. این معضل بزرگ امروز تیم ملی و مهمترين اشتباهي بود كه كواچ مرتكب شد. هرچند در مجموع هم ايران از مهره‌هاي توانمند و هم سطح چنداني برخوردار نيست اما كواچ جسارت اين را نداشت كه به بازيكنان جوان ميدان بيشتري دهد.

 

وي به دستياران سرمربي صربستاني تيم ملي هم اشاره كرد و گفت: مهم ترین تغییري كه باد  در تیم دستیاران این مربی انجام شود، تعویض آنالیزورهاست. این آنالیزورها که در حال حاضر در تیم ملی هستند به خوبی از پس کارشان برنیامدند. شاید چون از جنس والیبال نیستند. هرچند همین افراد در زمان ولاسکو جزو  عوامل اصلی موفقیت‌های تیم ملی بودند، اما کواچ نتوانست کامل و در مواقع لازم استفاده بهینه از دانش آنالیزورهایش داشته باشد.

 

اين كارشناس واليبال با بيان اين مطلب كه نمیتوان همه تقصيرات را به گردن كواچ گذاشت و هجمه انتقادات به اين مربي منصفانه نيست، گفت: در یک شکست همه عوامل تیم از مدیریت تا سرپرست و خود بازیکنان مقصر هستند. در  بحث سرپرستی تیم مشکلاتی وجود داشت که من خودم به آقای خوش خبر گفتم.

 

مظفري ادامه داد: منشخصا امير خوش خبر را هم خیلی قبول دارم و هم دوستش دارم. اعتقاد دارم كه او فرد بسیار زحمت کشی در تیم ملی است اما برچسب بسکتبالی بودنی که روی این سرپرست است کمی اوضاع را خراب کرد.

 

اين كارشناس واليبال همچنين به بروز مشكلات روحي و رواني در تيم ملي هم اشاره كرد و افزود: براي حل مشكل بهترین راه حضور یک روانشناس در کنار تیم ملی است. باید بپذیریم که همه مربی‌ها مانند ولاسکو نیستند که خودشان یک تنه تیم را از لحاظ روحی سرپا نگه دارند. هر چند تجربه نشان داده در زمان ولاسکو هم در برخی شرایط حساس مسابقه‌ای تیم با مشکلات اینچنینی روبه رو می‌شد. اين نشان میدهد بازيكنان ايران بايد از لحاظ روحي و رواني شرايط ايده‌الي داشته باشند به خصوص در زمان شكست‌ها اين موضوع بيشتر اهميت پيدا میكند. بازيكنان ايران بارها نشان داده‌اند وقتي از نظر روحي در شرايط ايده‌آلي قرار داشته باشند بهترين عملكرد را خواهند داشت و میتوانند شگفتیسازي كنند.

 

مظفري در پايان صحبت‌هايش به نحوه برگزاري ليگ امسال و اثرات آن بر وضعيت اردوهاي تيم ملي پيش از اعزام به مسابقات انتخابي المپيك، گفت: به نظر من بهتر بودامسال زمان برگزاري ليگ كوتاه میشد. فشار و استرسی که در مرحله پلی‌ آف لیگ برتر به بازیکنان وارد می‌شود، برای ملی‌پوشان مثل سم است. از طرفی اگر کادر تغییر کند بهتر است بازیکنان زمان بیشتری با مربیان جدید خود کار کنند تا به شناخت کافی برسند. هدف کسب سهمیه المپیک است پس باید همه عوامل طوری برنامه ریزی شود که این هدف در نهایت تحقق پیدا کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار