مشهد؛

مجلس آینده مجلسی مقتدر و مبتنی بر عقلانیت است

نماینده مردم مشهد در مجلس هشتم گفت: پیش‌بینی می‌کنم مجلس آینده مجلسی مقتدر و مبتنی بر عقلانیت باشد.

جواد آرین منش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد بابیان این مطلب افزود: بدون تردید انتخابات آینده پرشور و رقابتی‌ترین انتخابات بعداز انقلاب خواهد بود، زیرا مردم متدین ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و از آرمان‌های شهدا و امام شهدا هرگز ذره‌ای جدا نمی‌شوند.

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی تحقق توسعه کشور نیازمند وحدت و همدلی و انسجام سه قوه است بنابراین حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور بدون عزم ملی و تعامل قوای سه گانه ممکن نیست.

نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس هفتم و هشتم تصریح کرد: باید مجلس آینده مجرب، کارآمد و هماهنگ بادولت باشد، چنین مجلسی کمک کار دولت است و می‌‎تواند گام‌هایی درجهت حل معضلات فعلی جامعه بردارد.

وی درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اکنون کشور در شرایط بسیار حساس و خطیری است به ویژه که به لحاظ اقتصادی با مسائل جدی مواجه هستیم.

آرین منش ادامه داد: به عنوان مثال وجود 3میلیون نفر جوان بیکار، رکود اقتصادی کشور، عدم تحقق اهداف چشم انداز 20ساله، عدم تحقق شاخصه‌های برنامه پنجم توسعه که با انتظار رشد8درصدی اقتصاد کشور هم اکنون شاهد رشد اقتصادی بین 2و3درصدهستیم ، نرخ بیکاری بالای 20درصد، انتظار تورم تک رقمی ،که به دلایلی از جمله ضعف مدیریتی، کم توجهی به بهره‌وری و عقب ماندگی جدی در عرصه اقتصادی تاکنون محقق نشده است.

آرین منش در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کسانی که با تندروی برطبل مخالفت و تقابل با دولت می‌کوبند نمی‌توانند مجلس مناسب و راه گشایی را شکل دهند، که درسایه آن اقتصادمقاومتی در کشور شکل بگیرد و مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه حل شود.

وی افزود: من با اتکا به اقتصاد تک محصولی نفت موافق نیستم ولی در شرایطی که کارخانه‌ها و بخش صنایع کشور با کمبود شدید نقدینگی مواجه‌اند وابستگی به صادرات نفت حداقل تا 10سال آینده از بین نمی‌رود زیرا باید سرمایه‌ای باشد تا صنعت بتواند به پویایی برسد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.