برای مهار رشد سرطان در ایران باید بسیج شویم

رشد سرطان در ایران بی‌سابقه بوده است؛ برای مهار این رشد باید با برنامه‌ریزی دقیق بسیج شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر هاشم‌زاده در مراسم افتتاح نخستین کارگاه بین‌المللی اندوسونوگرافی گفت: این هفته شاهد دو رویداد مهم علمی، کنگره روانشناسی  سرطان و کنگره بین المللی اندوسونوگرافی در بیمارستان رضوی بودیم.

وی با اشاره به این که کنگره اندوسونوگرافی در سه روز متوالی برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره آموزش شیوه‌های جدید در درمان سرطان انتهای روده بزرگ و ایجاد فرصتی برای آشنایی پزشکان جوان بوده است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه آمار جهانی شایع‌ترین سرطان در ایران، سرطان‌های دستگاه گوارش است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع که زیرساخت‌های استفاده از روش اندوسونوگرافی در بیمارستان رضوی وجود دارد با برگزاری این کنگره و کارگاه‌های آموزشی در نظر داریم به پزشکان داخلی نحوه استفاده بهتر را آموزش دهیم.

وی با هشدار اینکه رشد سرطان در ایران بی‌سابقه است، افزود: این موضوع درحالی اتفاق افتاده است که از جمعیت جوانی برخوردار هستیم و باید با آموزش و مجرب کردن کادر پزشکی این آمار را به حداقل برسانیم.

هاشم زاده در پایان گفت: قطعا و بدون شک برگزاری این کارگاه ها و آموزش پزشکان به نفع سلامت مردم می باشد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام
امروز و یا فردا آیا امکان این است که در بیمارستان رضوی برای بیماری داریم که ca-19اون بیشتر هزار شده و احتمال کانسر پانکراس براش می‌باشد ،اندوسونوگرافی در بیمارستان شما انجام شود ؟ چون حال بیمار ما زیاد خوب نیست
آخرین اخبار