رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در کرمان به ازای هر 5 نفر یک خودرو وجود دارد که با میانگین کشور برابر است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ حمید معین زاده، افزود: در 6 ماهه اول امسال تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه پارسال 5 درصد کاهش داشته است که البته با توجه به آموزشهای مداوم باید این عدد بیشتر از این باشد .

افزود : در این مدت جیرفت با 60 درصد کاهش تلفات در جایگاه نخست استان و شهرستانهای شهربابک و بم با 50 و 25 درصد کاهش در جایگاههای بعدی قرار دارند .

وی همچنین با بیان اینکه متوسط فوتی های درون شهری عابران پیاده در کشور 20 درصد است گفت: در استان کرمان عابران پیاده 45 درصد فوتی ها را در تصادفات تشکیل می دهند و این نشان می دهد عابران پیاده در شهرهای استان کرمان از محلهای تعیین شده عبور نمی کنند و میزان توجه به جلوی رانندگان نیز پایین است .

سرهنگ معین زاده همچنین به میزان آمار 35 درصدی فوتی های راکبان موتور سیکلت در تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: این عدد نیز از متوسط کشور ی بالاتر است .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همچنین 70 درصد علل مرگ و میر موتورسواران را در تصادفات ناشی از ضربه سر به جسم سخت دانست و بر استفاده از کلاه ایمنی در حین موتورسواری تاکید کرد .

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 161 جلد گواهی نامه در شهرهای استان ضبط شده تصریح کرد: در این مدت همچنین با بیش از 1300 خودرو که خلافی بالای یک میلیون داشتند برخورد شده است .




انتهای پیام/  ا
برچسب ها: خودرو ، نفر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.