ارومیه؛

بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری کشور در ارومیه

مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری کشور در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از ارومیه ؛ قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دراین مراسم که در محل هتل آنا ارومیه برگزار شد گفت: علی رغم پیشرفت ها در حوزه سلامت در منطقه از نظر شاخص سلامت از وضعیت نامناسبی بر خورداریم و در بین 22 کشورمنطقه در بخش آمار امید به زندگی ومرگ ومیر زیریک سال و پنج سال رتبه 12 الی 16 را داریم.

ایرج حریرچی به کمبود پزشک در کشور اشاره کرد و افزود:به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.21 درصد پزشک داریم که این آمار در مقایسه با متوسط منطقه 1.7 الی 2.5 درصد است .

وی با اشاره به اقدامات مفید انجام گرفته در حوزه جامعه پرستاری ادامه داد: امسال اقدامات بسیار بزرگی در حوزه پرستاری انجام گرفته که از جمله این اقدامات افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در کشور است .

وی ادامه داد: با وجود افزایش ده هزار کمک پرستار جدید در جامعه پرستاری هنوز هم جامعه پزشکی ؛پیراپزشکی با کمبود پرستار مواجه است .

حریرچی گفت : نسبت به 30 سال گذشته در مرگ ومیر اطفال که150 هزار بوده کاهش 10 الی 15 درصدی داشته است و وضعیت مناسبی نداریم.

عضنفر میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وجود 181 دانشکده پرستاری در کل کشور گفت : سالانه 7 هزار 500 نفر پرستار در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری از این دانشکده ها فارغ التحصیل می شوند.

همچنینٰ ،عباس عباس زاده رئیس کل پرستاری کشور به وجود یک هزار 500 نفر عضو هئیت علمی در181 دانشکده پرستاری کشور اشاره کرد افزود: پیشبرد اهداف این دانشکده ها مستلزم افزایش اعضای هیئت علمی است.

استاندار آذربایجان غربی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود و به درآمد پایین پرستاران اشاره کرد و گفت: تامین کنندگان امنیت و سلامت جامعه باید خود در امنیت و سلامت و آرامش روحی و روانی برخوردار باشند.

در این مراسم از تمبر یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری رو نمایی شد و از پرستاران نمونه و پیشکسوتان حرفه پرستاری تجلیل شد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.