رجبی‌دوانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران؛

عدالت جز در سایه مقابله با استکبار محقق نخواهد شد

امروز رژیم سفاک سعودی هم ادعای اسلام دارند در حالیکه اسلام حقیقی فقط در پرتو ولایت تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین رجبی‌دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با برشمردن اثرات جایگاه ولایت در جامعه اسلامی اظهار داشت: فاجعه اخیر منا، نه تنها در اثر بی‌کفایتی آل سعود بلکه در ادامه جنایت آنان در روز عید قربان شکل گرفت که در پی آن بسیاری از حجاج خانه خدا به لقاء الله پیوستند.

وی با اشاره به این که ولایت در جامعه اسلامی فراتر از یک مدیریت سیاسی است، گفت: بهترین حکومت‌ها در جهان امروز در این فکر هستند که جامعه آنان از لحاظ ثروت و امنیت بالا بروند اما عقیده‌ای در ارائه نقش خود در خصوص افراد جامعه ندارند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: این تفکر که حکومت‌های الهی وظیفه‌ای برای رهنمون کردن مردم به بهشت ندارند، کاملاً غلط است؛ البته در حکومت‌های غیرالهی چنین وظیفه‌ای متوجه حاکمیت نیست.

وی ادامه داد: عدالت جامعه فقط در پرتو حکومت الهی معنا پیدا کرده و برقرار می‌شود که این امر جز در سایه مقابله با استکبار نیست.

رجبی‌دوانی در خصوص جنایات صورت گرفته از سوی رژیم آل سعود گفت: امروز رژیم جلاد سعودی و نیز دیگر حکومت‌های فاجر منطقه و نیز گروهک‌های سلفی و وهابی، ادعای اسلام دارند، در صورتی که امت اسلامی و اسلام حقیقی فقط در پرتو ولایت تحقق یافته و تبدیل به امت حزب الله می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم امروز شاهد پیروزی ملت مظلوم یمن بر رژیم وهابی و سفاک آل سعود باشیم و در این راه انتقام خون زائران خانه خدا که در چندین مورد و از جمله فاجعه اخیر منا کشته شدند، گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار