معاون بهبود تولیدات دامی استان یزد از تولید روزانه 187تن گوشت مرغ در یزد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ نادر سلیم با اشاره به فعالیت 927 واحد مرغداری در استان گفت: روزانه 187 تن گوشت مرغ و 52 تن تخم مرغ تولید می‌شود. 
سلیم افزود: میزان تولید سالیانه گوشت مرغ در استان 50هزار تن است که از این میزان 25هزار تن گوشت مرغ در داخل استان مصرف و مابقی نیز به 3 استان‌ مجاور اصفهان، شیراز و کرمان صادر می‌شود .

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان با اشاره به اشتغال 1950 نفر در مرغداری های استان یزد در درباره تزریق هورمون به مرغ هم گفت: سرعت رشد مرغ های گوشتی ارتباطی به مصرف هورمون ندارد و رشد سریع مرغ‌ها در دوره پرورش به دلیل استانداردسازی شرایط پرورشی و اجرای عملیات اصلاح نژادی در جوجه های گوشتی است که البته این سرعت رشد در بسیاری کشورهای دنیا بیشتر از ایران است.

سلیم خاطر نشان کرد: برخی در شبکه های اجتماعی، مسائلی را درباره تولید گوشت مرغ و استفاده از هورمون در فرآیند پرورش مطرح کرده‌اند که هیچ پایه و اساس علمی ندارد و بالاتر بودن سرعت رشد پرورش گوشت مرغ نسبت به مرغ های بومی طبیعی است، چرا که پرورش گوشت مرغ در شرایط استاندارد و با تکنولوژی و فناوری روز دنیا انجام می شود و در عملیات اصلاح نژادی نیز بهترین نسل و نژادها برای پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 انتهای پیام/ب
برچسب ها: مرغ ، گوشت ، تولید ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.