صابری نیا :بالگردهای کنونی اورژانس امکان پرواز در شب را ندارند

رئیس اورژانس کشور از راه اندازی اورژانس هوایی در 44 نقطه از سطح کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:بالگردهای کنونی امکان پرواز در شب را ندارند.

بالگردهای کنونی امکان پرواز در شب را ندارندامین صابری نیا رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه اندازی اورژانس هوایی در سطح کشور، اظهار داشت: بالگردهای اورژانس‌ در حال حاضر استاندارد نیست و به دلیل نبود دید در شب، فقط از طلوع تا غروب آفتاب قادر به پرواز هستند.

وی در ادامه افزود: در پی مذاکراتی که با جمعیت‌ هلال احمر صورت گرفته، مقرر شد در صورت خرید بالگردهای‌ آمبولانسی که یوروکویتر نامیده می‌شوند، در 44 نقطه محاسبه‌ شده از سطح کشور، اورژانس‌ هوایی راه اندازی شود.

 رئیس اورژانس‌ کشور با بیان این مطلب که اورژانس‌ هوایی در حال حاضر در 18 نقطه از کشور فعال است، افزود: هم اکنون اورژانس‌ هوایی در بسیاری از استانها از جمله تهران، اصفهان، قزوین، البرز، کرمان، زاهدان، اهواز، دزفول، تبریز، مازندران، همدان، لرستان، کرمانشاه، مشهد و... فعالیت می‌کند.

صابری نیا تصریح کرد: در حقیقت آمبولانس‌های هوایی در مناطق صعب العبور و مسیرهایی که امکان خدمت رسانی توسط آمبولانس به صورت زمینی میسر نباشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند که با راه اندازی اورژانس هوایی در 44 نقطه از سطح کشور، بیش از 80 درصد فضای هوایی را می‌توان تحت پوشش قرار داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار