برغوثی: قیام کنونی مردم فلسطین «انتفاضه» است

نماینده پارلمان فلسطین تاکید کرد قیام کنونی مردمی فلسطین یک انتفاضه به معنای واقعی کلمه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، مصطفی برغوثی در پاسخ به این سوال مجری که آیا می توان تحولات کنونی در اراضی فلسطین را « انتفاضه » نامید؟ گفت: من اصطلاحی برتر از انتفاضه برای این تحرکات نمی یابم. زیرا به معنای واقعی یک انتفاضه مردمی گسترده است.

به گفته وی قیام و حرکت مردم فلسطین علیه اشغالگران امروز و به طور بی سابقه به اوج خود رسیده است. نسل جوان فلسطینی این انتفاضه را رهبری و مدیریت می کند و چنان به جوش و خروش درآمده است که یاد آور روزهای به یاد ماندنی انتفاضه اول و دوم است.

برغوثی تاکید کرد: انتفاضه جدید به انتفاضه نخست شبیه تر است تا انتفاضه دوم. امروز قیام مردمی به طور بی سابقه در همه مناطق از جمله در کرانه باختری و قدس ، نوار غزه و حتی در داخل اراضی اشغالی فلسطین در حیفا ، یافا و الناصره در حال فراگیر تر شدن و گسترده تر شدن است.

وی یادآور شد: آوارگان فلسطینی در سرتاسر جهان نیز از طریق تحریم محصولات اسراییلی و ایجاد کمپین های مختلف علیه اسراییلی ها به انتفاضه جدید کمک می کنند. ما بیست و دو سال است یعنی از زمان انتفاضه نخست تاکنون که چنین صحنه ها و تحولات و اوضاعی را ندیده ایم.

نماینده پارلمان فلسطین افزود: ملت فلسطین امروز به این باور رسیده است که مذاکرات و توافقنامه ها هیچ فایده ای ندارد و عقیم است و باید از طریق مقاومت و مبارزه و تکیه به خود موازنه قوا را تغییر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار