اصفهان؛

چهار وقف در خور و بیابانک به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک گفت : در 6 ماه اول سال 94 چهار وقف جدید در خور و بیابانک به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مجتبی بابایی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک توانسته است در 6 ماه اول سال 94 توسط واقفین نیک اندیش چهار وقف جدید ایجاد نماید و همچنین 2 موقوفه از موقوفات این شهرستان کشف و احیا نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: مهدی رحمانی و حاج علی اکبر غلامرضایی این دو واقف نیک اندیش در شهر فرخی دو وقف جدید را به ثبت رسانده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک در ادامه افزود: مهدی رحمانی یک قطعه زمین به مساحت 65 متر مربع را به ارزش 65 میلیون ریال در شهر فرخی جهت صرف عواید این موقوفه در راستای تامین هزینه های ضروری و امور فرهنگی، تبلیغی مسجد امام جعفر صادق(ع) وقف کرده است.

مجتبی بابایی در ادامه بیان کرد: همچنین حاج علی اکبر غلامرضایی دیگر واقف نیک اندیش 50 متر مربع زمین مسکونی را به ارزش 50 میلیون ریال در شهر فرخی جهت صرف عواید این موقوفه در راستای تامین هزینه های ضروری و امور فرهنگی، تبلیغی مسجد امام جعفر صادق(ع) وقف کرده است.

وی ادامه داد: دو بانوی نیک اندیش نیز دو وقف جدید این شهرستان به ثبت رسانده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک در ادامه گفت: فاطمه سلطان مسعود یک قطعه زمین کشاورزی به ارزش 1 میلیارد ریال که شامل یک شبانه روز از جمله شش شبانه روز آب و املاک مزرعه در حوضو واقع شده در روستای بازیاب را جهت صرف عواید این موقوفه در راستای ترویج و تبلیغ سیره اخلاقی ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و همچنین تامین امور ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه برای زوج های جوان در شهرستان وقف کرده است.

مجتبی بابایی در ادامه افزود: نیسان یغمایی دیگر بانوی واقف نیک اندیش نیز یک باب اتاق تفکیک شده از منزل موروثی خود را به مساحت 30 متر مربع و به ارزش 150 میلیون ریال جهت صرف عواید این موقوفه در راستای روضه خوانی امام حسین(ع) و مابقی عواید آن را برای بر و احسان شامل امور عام المنفعه وقف نموده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: موقوفه کربلایی محمد کلانتر و زوجه وی ربابه و موقوفه سید محسن طباطبایی نیز پس از پی گیری های مداوم از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کشف و در راستای اجرای نیات امینانه واقفین نیک اندیشه شان احیاء گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خور و بیابانک در ادامه بیان کرد: موقوفه کربلایی محمد کلانتر و زوجه وی ربابه یک باب منزل مسکونی در شهر خور است که این واقف نیک اندیش آن را در سال 1312 وقف کرده بود و نیت این واقف نیز برگزاری مراسم ولادت و شهادت حضرت امام حسین(ع) می باشد.

مجتبی بابایی ادامه داد: موقوفه سید محسن طباطبایی نیز یک منزل مسکونی می باشد که برای مراسمات مذهبی و نشست های قرآنی در سال 1380 وقف شده بود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: چهار ، امور ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.