سنندج؛

آغاز برداشت انار از باغات استان کردستان

برداشت ميوه انار از باغات استان کردستان آغاز شد تا علاوه بر مصرف تازه خوری، صنايع تبديلی اين استان نيز رونق بيشتری بگيرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ کشت انار در سطوح شيبدار وکوهستاني استان کردستان سابقه ديرينه اي دارد و بخاطر خواصي مثل تصفيه خون، تقويت اعصاب وروان و درمان سينه درد، سرفه ومعده درد کشت آن بسيارمورد توجه اهالي منطقه قرار دارد.

 در بين مناطق مختلف استان کردستان منطقه جنوب غربي آن که در نوار مرزي قرار دارد محل اصلي کشت انار است به گونه اي که هفتاد و پنج درصد انار استان کردستان در شهرستان سروآباد و بيست و پنج درصد در شهرستان کامياران توليد مي شود و در اين ميان سروآباد مقام اول را داراست. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کار برداشت انار از سطح باغات کردستان تا اواخر آبان ماه جاری ادامه دارد افزود: در سال جاری 260هکتار از باغات کردستان به انار تخصیص پیدا کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه از فروش انار 30 میلیارد ریال عاید باغداران کردستانی می‌شود.

در استان کردستان علاوه بر مصرف تازه خوری از این محصول کشاورزی در تولید رب انار و از پوست آن در رنگرزی و دباغی استفاده می‌کنند.
وی ارقام مختلف انار در باغ‌های کردستان را ترش، شیرین، یوسف خانی و کارلی عنوان و اضافه کرد: بیشترین انار تولیدی استان از نوع انار ملس ممتاز است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.