آرزوی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به حسرت تبدیل شده است

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: آرزوی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به حسرت تبدیل شده است. انتهای پیام/

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ علی‌اصغر بیات در مراسم تجلیل از بازنشستگان، همسران بازمانده و  از کارافتادگان کلی نمونه سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: همه ساله شورایعالی کار عددی را برای افزایش حقوق بازنشستگان مصوب می‌کند که در تمام طول دستمزدی تسری پیدا می‌کند. امسال پیشنهاد ما 17 درصد بود اما برای مستمری بگیران تامین اجتماعی 15 درصد تصویب شد که امیدواریم این مابه‌التفاوت در پرداخت بن و افزایش حقوق سال 95 دیده شود.

وی با اشاره به اینکه درمان از نان شب برای ما واجب‌تر است گفت: در بخش درمان و گردشگری و رفاهی سازمان تامین اجتماعی حرکت رو به جلو داشته است و تا حذف فرانشیز در بیمارستانهای دولتی نیز پیش رفته است از طرف دیگر تاکنون 18 هزار بازنشسته تامین اجتماعی به مشهد مشرف شدند و رضایت داشتند.

وی افزود: تعداد ورزشگاه کارگری بلاتکلیف است امیدواریم پیگیری شود. مملکت ما رو به سالمندی می‌رود و شورای عالی سالمندان تشکیل شده است که انتظار داریم رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در این شورا عضو باشد تا بتوانیم با کمک فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها،بهزیستی و بهداشت اوضاع را بهتر سروسامان دهیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: از دولت‌های گذشته بدهی انباشته و عظیمی در حدود 100 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی ایجاد شده که انتظار داریم حداقل 20 هزار میلیارد تومان آن به سازمان پرداخت شود تا بتواند به تعهدات خود برسد چرا که سازمان تامین اجتماعی ماهانه فقط 2800 میلیارد تومان حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کند.

بیات افزود: انتظار داریم دولت و مجلس نسبت به خواسته‌های ما توجه کنند و یکی از آرزوهای ما تحت عنوان درخواست همسان‌یازی حقوق بازنشستگان که به حسرت تبدیل شده است روزی محقق شود و اعتبار آن در بودجه سال 95 دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در طول 8 سال 8 مدیرعامل در سازمان تامین اجتماعی تغییر کردند، افزود: ما در سازمان ثبات مدیریتی می‌خواهیم ضمن اینکه اگر قانونی برای سازمان تصویب می‌شود بار مالی آن نیز سنجیده شود. خوشبختانه افزون بر 7 هزار میلیارد تومان اموال سازمان که در دولت‌های قبل به یغما رفته بود عودت داده شد.

همچنین در این مراسم راعی قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در سال 92 که تیم جدید بر ریاست سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت بودجه سازمان در مهرماه 92 ابلاغ شد اما بودجه سال‌های 93  و 94 قبل از شروع سال جدید ابلاغ شد و امیدواریم قبل از سال 95 نیز به همین شکل باشد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی تا به حال یک روز در پرداخت مستمری بازنشستگان تاخیر نداشته است. دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان می‌پردازد و دچار مشکلاتی است. اما سازمان تامین اجتماعی حدود 1.7 دهم برابر مبلغ مذکور را ماهانه صرف هزینه مستمری و درمان می‌کند.

راعی خاطرنشان کرد: سازمان علی‌رغم اینکه در سال جاری هیچ وصولی از بدهی‌های خود نداشته اما به تعهدات خود عمل کرده است. در حال حاضر سازمانی با ثبات قدم داریم که خدمات درمان، مستمری و سایر خدمات را به بهترین شکل ارائه می‌دهد.

منبع : تسنیم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.