گزارش اکونومیست:

آیا هدف حملات هوایی روسیه در سوریه، خصومت با غرب است؟

به باور نگارنده مقاله اکونومیست، هدف اصلی عملیات روسیه در سوریه، آشتی با غرب و برقراری توازن قدرت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان اکونومیست در گزارشی تحلیلی به بررسی اهداف حملات هوایی روسیه در سوریه پرداخت. بر اساس این گزارش، هدف واقعی روسیه از این حملات، آشتی با غرب و کمک به آمریکا در جنگ علیه گروه تروریستی داعش به عنوان شریکی مقتدر است. بدین ترتیب، روسیه می‌تواند پس از مدت‌ها از انزوایی که به دلیل بحران اوکراین دچار آن شده بود بیرون بیاید. اما آمریکا چنین برداشتی از رفتار روسیه ندارد و تنش‌ها میان دو قدرت غربی و شرقی از زمان آغاز حملات افزایش یافته است.
اکونومیست در این خصوص نوشت: مردم روسیه از ایستادگی کشورشان در مقابل آمریکا لذت می‌برند؛ اما در عین حال تمایلی به انزوای مجدد و تحریم‌های بیشتر ندارند. 

این نشریه ادعا کرد یکی دیگر از اهداف پوتین، ایجاد پوششی برای اقدامات خود در شرق اوکراین است.

بنابر گزارش مذکور، تبلیغات دولت روسیه در تلویزیون  و رسانه‌های این کشور برای نشان دادن دستاوردهای جنگ علیه داعش در سوریه مؤثر واقع شده و مردم را به حمایت از آن ترغیب کرده است. دو هفته پیش، تنها 18 درصد از مردم روسیه موافق انجام عملیات علیه داعش بودند؛ این رقم هم‌اکنون به 46 درصد افزایش یافته است.

این نشریه در پایان ادعا کرد: اگر روسیه می‌خواهد داعش را نابود کند، باید متحمل هزینه‌های بیشتر شود که این مسئله با توجه به مشکلات اقتصادی این کشور و با دست خالی میسر نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار