33سال پیش در چنین روزی؛

هشدار به سران آل سعود

نمایندگان مجلس: به حاکمان عربستان هشدار می‌دهیم که از سرنوشت شاه که به حمایت آمریکا پشت گرم و در خدمت استکبار جهانی و هم پیمانش اسرائیل بود، عبرت بگیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رخدادهای 19 مهر 1361
 
چکیده
 
    بیش از 150 نماینده مجلس در نامه ای به آل سعود هشدار دادند : « از سرنوشت شاه که به حمایت آمریکا پشت گرم و در خدمت استکبار جهانی و هم پیمانش اسرائیل بود، عبرت بگیرند .

  آیت الله منتظری در پیامی با عیاش خواندن خاندان سعودی تاکید کرد : باید دولت های مترقی عربی و غیر عربی بیش از این به چنین ظلمی که به تاریخ و مقدساتشان شده است تن در ندهند.

  آیت الله خامنه ای در دیدار گروهی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شهرهای مهاباد ، اشنویه ، پیرانشهر ،  ما نسبت به آینده منطقه شما خوش بین هستیم.
 
  مطبوعات سوریه دیروز صدام رئیس جمهور عراق را متهم کردند که به منظور از بین بردن جانشین بالقوه خود احمد حسن البکر رئیس جمهور پیشین این کشور را به قتل رسانده است.
 
هشدار بیش از 150 نماینده مجلس به آل سعود ؛ از سرنوشت شاه عبرت بگیرید

 
در پایان جلسه علنی دیروز مجلس نامه امضا شده بیش از 150 تن از نمایندگان مجلس در رابطه با برخورد دولت سعودی با نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی قرائت شد .
 
در بخشی از این نامه آمده است : سرکوب مسلمانان مجاهد و بیدار بخصوص حجاج محترم ایرانی و عدم تحمل حضور نماینده محترم امام خمینی و اعضای بعثه معظم له در عربستان به وسیله دولت این کشور نشانه خشم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین المللی از اسلام کفر ستیز و دلیل بارزی از وحشت نسبت به اوج گیری انقلاب اسلامی است.
 
در ادامه این نامه آمده است :  اگر چماقداران عربستان می کوشند تا فریادهای الله اکبر، مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل را درگلوی ده ها هزار نفر مسلمان آزاده در پایگاه توحید و کانون تاریخی مبارزه با شرک و استکبار خفه کنند پیش از آن نیز آدمکشان صهیونیست هزاران مسلمان و بیگناه را در لبنان به جرم مسلمان و فلسطینی بودن قتل عام کرده اند و همزمان با آن همه جنایات پیشتازان ارتجاع در دنیای اسلام و پیروان ذلیل سیاست های آمریکا کوشیدند تا بزرگترین ننگ را درتاریخ معاصر اسلام و عرب به بار آورند  و در کنفرانس فاس امنیت رژیم اشغالگر فلسطین را تضمین نمایند.
 
نمایندگان در ادامه تاکید کردند : برای ما تعجب‌آور نیست که حکومت عربستان سعودی به تلافی شکست رسوای صدام کافر در جبهه‌های جنگ حجاج بی‌دفاع ایرانی را مورد حمله قرار دهد تا اندکی از خشم خود را از اینکه کمک‌های بیدریغ مالی و تبلیغاتیش بر رژیم ورشکسته صدام به هدر رفته است ، بکاهد.
 
نمایندگان در ادامه به حکام سعودی هشدار دادند : به حاکمان عربستان هشدار می‌دهیم که از سرنوشت شاه که به حمایت آمریکا پشت گرم و در خدمت استکبار جهانی و هم پیمانش اسرائیل بود، عبرت بگیرند و در نظر داشته باشند که انقلاب اسلامی علیرغم همه توطئه‌ها روزبروز گسترده‌تر می‌شود و مطمئن باشند که عمل ننگینشان آتش این انقلاب را شعله‌ورتر و حقانیت جمهوری اسلامی ایران و عظمت رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و مظلومیت فرزندان رشید این انقلاب را در نظر مسلمین بیشتر به اثبات می‌رساند.(1)
 
آیت الله منتظری : باید هیئتی از کشورهای اسلامی برای اداره حج تعیین شود

 
آیت الله منتظری در پیامی با عیاش خواندن خاندان سعودی تاکید کرد : تمام جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه و قتل عام مسلمانان لبنان و فلسطین و معامله روی جنبش فلسطین و مقدسات مسلمین با اسرائیل و نیز کنفرانس های فاس و ... و قراردادهای ننگین و خائنانه کمپ دیوید و ... با همدستی و پیشتازی این رژیم فاسد و ضد اسلام انجام می شود .
 
وی ادامه داد : این رژیم با تصاحب ثروت های خداداده از جمله نفت که شریان حیات اروپا و آمریکا به آن وابسته است کشورهای اسلامی جزیره العرب را در تمام امور وابسته به غرب و آمریکا نموده است .
 
آیت الله منتظری ادامه داده است : با این وضع من نمی دانم مسلمانان جهان و اندیشمندان بزرگ اسلامی و دولت های مترقی جهان اسلام و عرب چگونه اجازه می دهند حرمین شریفین که از مقدس ترین امکنه روی زمین است به دست یک مشت عیاش و خود فروخته باشد ...تا کی باید طاغوت بر خانه خدا حکومت کند.
 
وی در پایان پیشنهاد داده است : باید دولت های مترقی عربی و غیر عربی بیش از این به چنین ظلمی که به تاریخ و مقدساتشان شده است تن در ندهند و هیئتی از نمایندگان دولت های کشورهای اسلامی را برای اداره حرمین شریفین تعیین نمایند.(2)
 
سررشته ظلم ها و نارسایی ها در دست آمریکا است

 
آیت الله خامنه ای در دیدار گروهی از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شهرهای مهاباد ، اشنویه ، پیرانشهر ، سردشت و ارومیه تاکید کردند : سررشته ظلم ها و نارسایی ها در دست آمریکا است .
 
ایشان تاکید کردند : متاسفانه منطقه ای که شما برادران عزیز در آن زندگی می کنید و به ارشاد مردم مشغولید منطقه ای است که از آغاز انقلاب تا به امروز دستخوش توطئه های دشمن بزرگ جهانی ما یعنی آمریکا و ایادی مزدورش در منطقه بوده است و از رسوایی شیطان بزرگ و ایادی ضد انقلاب داخلیش همین بس که اولین بار منطقه ای را برای این گونه تهاجمات وحشیانه انتخاب کردند که مردم آن منطقه در طول سالیان ساه اختناق رژیم گذشته از حداقل امکانات زندگی نیز محروم بودند .
 
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت مسئله امنیت و نقش سپاهیان اسلام در منطقه گفتند : ما نسبت به آینده منطقه شما خوش بین هستیم ، آن چیزی که مهم است تا بدان توجه شود این است که بسی ساده انگاری است اگر ما تصور کنیم که چند نفر فریب خورده و وابسته مسئول تمام این توطئه ها هستند ، البته آنان گناهکارند و در این شکی نیست که روسای آنان بارزترین مصادیق ائمه کفر و سران مفسدی هستند که جمهوری اسلامی ایران آن ها را به سزای نارواییهایشان خواهد رساند ولی قضیه به این جا محدود نمی شود بلکه سررشته این ظلم ها ، نارسایی ها و غوغاها در دست آمریکا و دشمنان جهانی این انقلاب است.
 
ایشان ادامه دادند : این ساده لوحان بی خرد تصور می کردند که به مجرد این که توطئه ای در گوشه ای در این خاک پهناور برپا کنند جمهوری اسلامی ایران از حل و برخورد با آن عاجز خواهد ماند و آنان خواهند توانست نظام جمهوری اسلامی را به زانو و سپس از پای در آورند . البته این ها در راه رسیدن به این تخیلات از همه امکاناتی که می توانستند بهره گرفتند از گروهک های چپ و راست ، از فئودال ها ، از سلطنت طلب ها ، از سرمایه داران وابسته ، از ساواکی های فراری و از سرسپردگان رژیم منفور گذشته ، ولی نکته ای که از نظر آنان مخفی بوده مانند بسیاری از حقایق عالم این بود که نظام جمهوری اسلامی نظام وابسته به چند شخص و یک عده زمامدار نیست بلکه متعلق به آحاد مردم است یعنی وابسته به همان کسانی که این نظام را ایجاد کردند. این بی خردان هرگز مفهوم ایمان و معنای الهی و مردمی بودن را نمی دانستند و هنوز هم نمی دانند.
 
ایشان ادامه دادند : این ها امروز که تصورات واهی شان نقش بر آب گردیده بی رحمانه به آحاد مردم حمله می برند و روحانی و پاسدار ، زن و مرد و کودک و پیر و جوان را از دم تیغ می گذرانند این حاکی از آن است که آن ها به شعارهای اولیه خود یعنی کرد و ترک و طایفه دوستی نیز مومن نبوده و نیستند و در واقع امروز تنها برای به ثمر رساندن اهداف سیاسی اربابانشان تلاش می کنند و بس.(3)
 
مطبوعات سوریه صدام را مسئول قتل البکر معرفی کردند

 
خبرگزاری فرانسه از دمشق گزارش داد : مطبوعات سوریه دیروز صدام رئیس جمهور عراق را متهم کردند که به منظور از بین بردن جانشین بالقوه خود احمد حسن البکر رئیس جمهور پیشین این کشور را به قتل رسانده است.
 
سه روزنامه چاپ دمشق به نقل از منابع مطبوعاتی نوشتند : صدام ترتیب مسموم کردن البکر با سم را داده بود زیرا البکر کاندیدایی برای جانشینی وی محسوب می شد و مخالفت خود را با سیاست های صدام ابراز کرده بود.
 
خبرگزاری عراق دوشنبه گذشته گزارش داده بود که احمد حسن البکر در پی یک بیماری طولانی درگذشت. بکر به مدت 11 سال حکومت عراق را در دست داشت و در سال 1979 ظاهرا به علت بیماری از کار کناره گیری کرد و صدام پست ریاست جمهوری را در دست گرفت.(4)
 
پی نوشت:
 
 1- کیهان ، 19 مهر 1361 ، صفحه 3
 
2- کیهان ، 19 مهر 1361 ، صفحه 14
 
3- اطلاعات ، 19 مهر 1361 ، صفحه 3
 
4- اطلاعات ، 19 مهر 1361 ، صفحه 16
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.