مشهد؛

تونل انرژی مشهد با مرکزیت میدان شهدا افتتاح شد

تونل سه کیلومتری انرژی مشهد با مرکزیت میدان شهدا با 32 مسیر و 89 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر اجرایی طرح میدان شهدای شهرداری مشهد از افتتاح تونل انرژی مشهد با مرکزیت میدان شهدا خبر داد و گفت: عملیات تونل انرژی میدان شهدا به طول سه کیلومتر در مهم‌ترین نقطه ترافیکی شهر مشهد سر آغاز احداث تونل انرژی این شهر است و به نوعی میدان شهدا مرکزیت این طرح بزرگ شهری محسوب خواهد شد.

وحید برجسته‌نژاد در خصوص پروژه تونل انرژی میدان شهدا افزود: تونل انرژی میدان شهدا دارای ویژگی‌های اصلی نظیر قابلیت عبور تاسیسات زیربنایی از قبیل خطوط اصلی آب، برق و مخابرات، دسترسی سریع به کلیه خطوط عبوری و سهولت در امر تعمیرات، جلوگیری از تخریب‌ها و حفاری‌های گسترده در معابر اصلی، امکان نظارت مداوم و سریع بر زیر ساخت‌های شهری و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و امکان بازدیدهای مستمر از خطوط شبکه‌های شهری اجرا شده، است.

وی مجهز بودن به سیستم تهویه و روشنایی داخلی، سیستم پریزهای برداشت برق، سیستم حفاظتی ارتینگ و نیز پمپ تخلیه آب‌های سطحی را از دیگر ویژگی‌های تونل انرژی میدان شهدا برشمرد که آن را از سایر پروژه‌های مشابه متمایز کرده است.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدای شهرداری مشهد میزان هزینه انجام شده جهت اجرای عملیات تونل انرژی میدان شهدا را حدود 89 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای سه کیلومتر تونل انرژی با اعتباری بالغ بر 89 میلیارد ریال در پر ترافیک‌ترین نقطه شهر که کلیه محدودیت‌های کارهای شبانه را نیز با خود به همراه داشت، تاکنون یکی از دشوارترین پروژه‌های طرح بزرگ میدان شهدا بوده است.

برجسته نژاد افزود: تعداد 32 مسیر دسترسی برای تونل انرژی طراحی شده است به طوری که 4 مسیر دسترسی پیرامون رینگ میدان شهدا، 3 مسیر دسترسی در خیابان صاحب الزمان(عج) جهت جابجایی و حمل مصالح، 5 مسیر دسترسی نیز حدفاصل ابتدای خیابان صاحب الزمان(عج) و میدان سعدی، 4 مسیر دسترسی به طور کاملا مستقل جهت فعالیت شرکت‌های خدماتی و همچنین تعداد 16 دسترسی در نقاط مختلف جهت مواقع اضطرار طراحی گردیده است.

وی به 85 هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری، 9 هزار مترمکعب بتن و یک هزار و 272 تن آرماتور در ساخت این تونل اشاره کرد و گفت: میزان حجم خاک‌برداری انجام شده در پروژه تونل انرژی میدان شهدا حدود نیمی از حجم خاک‌برداری در برج میلاد است.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدای شهرداری مشهد افزود: ضرورت‌ جمع‌آوری خطوط هوایی انتقال برق و دفع خطرات سقوط و پارگی کابل‌های فشار قوی چه در هنگام اجرا و چه در مواقع بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، مدیریت شهری را بر آن داشت تا به طور همزمان، احداث تونل انرژی در طرح میدان شهدا و منطقه اطراف حرم مطهر رضوی را در دستور کار خود قرار دهد.

برجسته نژاد بهره‌برداری از فاز اول تونل انرژی شهر مشهد در میدان شهدا را که با هدف رفاه و امنیت هرچه بیشتر مجاوران و زائران کلانشهر مشهد احداث گردیده، در کاهش هزینه‌های خدمات‌رسانی شهری موثر دانست و هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های خدماتی همچون شرکت‌های آب، برق و مخابرات را با مدیریت شهری عملی توصیف کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.