لرستان؛

بهره مندی 60 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز

مدیر عامل شرکت گاز لرستان از اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شمس خرم‎آبادی گفت: همچنین در ۶ ماه نخست امسال ظرفیت پذیرش ۱۱ هزار مشترک ایجاد شده و ۱۰ هزار مشترک نیز به جمع مشترکین گاز استان افزوده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲۶ هزار مشترک گاز در استان از خدمات شرکت استفاده می‌کنند، افزود: در نیمه نخست امسال ۶ هزار انشعاب نیز نصب شده و انشعابات به ۲۱۱ هزار مورد افزایش یافته است.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان در ۲۳ شهر و ۶۶۵ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی گفت: همه شهرهای بزرگ و پرجمعیت لرستان به طور کامل از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و گازرسانی به دو شهر درب گنبد و شول آباد نیز در مرحله مطالعاتی بوده و در آینده کل جمعیت شهری استان از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی در خصوص گازرسانی به روستا‌ها نیز افزود: علاوه بر روستاهایی که هم اکنون به شبکه گاز متصلند، گازرسانی به بیش از ۲۰۰ روستای دیگر نیز در مرحله اجراست که تلاش مجموعه شرکت گاز استان اتمام گازرسانی به این روستا‌ها تا پایان سال آینده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: با اجرای طرح‎های گازرسانی روستایی، کمبودهایی که در این بخش وجود داشته برطرف شده و درصد جمعیت روستایی برخودار از گاز در استان از میانگین کشوری فرا‌تر رفته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.