بیش از یکصد هزار آلمانی به معاهده تجارت آزاد با آمریکا نه گفتند

بیش از یکصد هزار نفراز مردم آلمان با برپایی تظاهرات در برلین مخالفت خود را با معاهده تجارت آزاد اروپا و آمریکا اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از یکصد هزار نفراز مردم آلمان با برپایی تظاهرات در برلین مخالفت خود را با معاهده تجارت آزاد اروپا و آمریکا و همپنین اروپا با کانادا اعلام کردند.

معترضان پیمان تجارت آزاد اروپا با آمریکا معتقدند این معاهده خطری جدی برای دموکراسی، موازین حفظ محیط زیست، تولید مواد غذایی و خدمات بهداشتی و درمانی است.

مخالفان تجارت آزاد دو سوی آتلانتیک در برلین به علت شفاف نبودن فرآیند گفتگوها توقف مذاکرات را خواستار شدند. 
تظاهرکنندگان که شعار می دادند معاهده تجارت آزاد با آمریکا و کانادا را متوقف کنید این معاهده را موجب وابستگی شدید اروپایی ها به آمریکا و از هم گسیختگی اقتصادی خود توصیف کردند.

بر اساس یکی از بندهای معاهده تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا در صورتی که شرکتهای چند ملیتی به سود مورد نظر خود در اتحادیه اروپا نرسند می توانند با شکایت از اروپایی ها درخواست خسارت کنند.

یکی دیگر از نکته‌های انتقادی مخالفان امضای این پیمان، ورود بی رویه محصولات غذایی اصلاح‌شده‌‌ ژنتیکی از آمریکا است. آمریکایی ها بیشترین تعداد محصولات اصلاح شده ژنتیکی را در دنیا تولید می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار