یاسوج ؛

برنامه های اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در ایام محرم اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مهمترین برنامه های مذهبی و فرهنگی این اداره کل در دهه اول ماه محرم امسال در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور افزود: از مهمترین این برنامه ها می توان به تجمع لبیک یا حسین (ع) در ساعت 15 عصر 23 مهر 94 مصادف با اول محرم در حسینیه ثارالله یاسوج و حرم امامزادگان شاه قاسم، شاه مختار و شاه عبدالله (ع) یاسوج و تجمع شیرخوارگان حسینی در ساعت هشت صبح 24 مهر 94 مصادف با دوم محرم در حسینیه ثارالله شهرهای یاسوج و بهمئی، مسجد شهیدان گچساران و حرم امامزادگان سید محمد (ع) سی سخت، شاه زینعلی (ع) باشت، آقامیر (ع) دهدشت و امیرولی (ع) چرام اشاره کرد.
وی بیان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت حضرت قاسم بن الحسن (ع) در 28 مهر 94 مصادف با ششم محرم در مدارس راهنمایی و 44 بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش این استان از سایر برنامه های مذهبی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حرم امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام محرم امسال است.

جنتی پور اظهار کرد: ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در 44 بقعه متبرکه شاخص این استان شامل مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی، برپایی خیمه های معرفت با حضور روحانیون برای پاسخگویی به مسایل شرعی و شبهات دینی، انجام مشاوره در مورد امور خانوادگی و کودکان، برپایی غرفه های 'همه واقف باشیم' و عفاف و حجاب، اقامه نماز ظهر و عصر، همایش رهروان زینبی در چهارم آبان 94 مصادف با 12 محرم و مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد (ع) در پنجم آبان 94 مصادف با 13 محرم است.

وی عنوان کرد: دهه اول محرم امسال 48 روحانی مبلغ از مناطق مختلف کشور برای تبیین نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) به کهگیلویه و بویراحمد اعزام می شوند.

جنتی پور با اشاره به وجود 265 بقعه متبرکه شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: در شش ماه امسال 20 مورد وقف شامل ساخت مسجد و حسینیه در این استان انجام و ثبت شده است.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: اوقاف ، محرم ، امام زادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.