جنجال اینستاگرامی از جلسه تصویب برجام+ تصاویر

حواشی روز گذشته تصویب کلیات برجام در مجلس واکنش های متفاوتی را در صفحه اینستاگرام شخصیت های سیاسی به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس عراقچی در مورد حواشی روز گذشته مجلس در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز ١٩ مهر مجلس شوراي اسلامي كليات طرح مربوط به مجوز اجراي برجام را تصويب كرد. اگرچه ... شرح اين هجران و اين خون جگر، اين زمان بگذار تا وقتي دگر



ادامه جلسه برجام در اینستاگرام

علی مطهری نماینده مردم تهران نیز نوشت: اتفاقات امروز مجلس برای همه ناگوار بود. این که عده ای برای نیل به هدفشان حتی از تهدید یک مقام عالی رتبه کشور به مرگ دریغ نمی کنند تا در روحیه و نطق او اثر بگذارند، مایه تاسف است، خصوصا زمانی که آن تهدید کننده فردی با لباس روحانیت باشد.علی مطهری

ادامه جلسه برجام در اینستاگرام

بعیدی نژاد نیز این طور نوشت: امروز پس از فرآيندي طولاني، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به كليات طرح اجازه به دولت براي اجراي برجام راي مثبت دادند. اين همراهي مجلس با نظر اكثريت تام ملت ايران در حمايت از تفاهم هسته اي جاي تشكر و قدرداني دارد. اما علاوه بر اهميت اين تصميم در اجراي برجام، تصويب اين طرح خود يكي از قويترين مظاهر تجلي دموكراسي و مردم سالاري ديني در جمهوري اسلامي ايران است كه خود برگ زريني در تحولات مربوط به نقش مجلس و نهاد قانونگذاري در كشورمان ميباشد. در همين چارچوب بود كه عاليترين مقامات كشور از همان ابتدا نسبت به ضرورت ايفاي نقش موثر مجلس در بررسي برجام تاكيد مي نمودند تا جايي كه مقام معظم رهبري براي باز بودن دست مجلس در بررسي، حتي از اعلام نظر شخصي پيرامون نحوه تصميم مجلس امتناع فرمودند.

نمايندگان مخالف هم از تمامي ظرفيتهاي خود براي مخالفت با برجام و جلوگيري از تصويب اين طرح استفاده كردند و با قوت تمام همه ي راههاي رويه اي و محتوايي براي مخالفت با برجام و طرح پيشنهادي را به اجرا گذاردند. اما امروز صبح مجلس با مديريت مدبرانه و صبورانه جناب آقاي دكتر لاريجاني و مشاركت فعال نمايندگان موافق و مخالف، طرح پيشنهادي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي را در فضايي باز و آزاد بررسي و آنرا تصويب نمود. ضمن تبريك به مجلس شوراي اسلامي در طي اين روند دمكراتيك و مردم سالارانه، بديهي است كه اين تجربه ي مهم بعنوان سرمايه ي بزرگي در نظام قانونگذاري كشور در حافظه ملت ما ضبط و ثبت خواهد گرديده و خواهد توانست در حل مشكلات كشور بسيار موثر واقع گردد.


ادامه جلسه برجام در اینستاگرام


آقای رسایی هم مانند همیشه با تصاویر گرافیکی منحصر به فرد سعی کرد صفحه اینستاگرام خود را به تخته کلاس درس تبدیل کند. رسایی در این پست که به سیم آخر زده بود نوشت:
این پست، چهار تصویر را به شما نشان میدهد. تصویر زمینه مربوط به روزنامه استاد لمپنیزم و شارلاتانیزم مطبوعاتی در دوره اصلاحات آمریکایی، یعنی سعید حجاریان است که جمله ای شوخی و خصوصی از روح الله حسینیان را در آن سالها به عنوان جمله ای جدی، تیتر کرده است.

سه تصویر دیگر، دقیقا مربوط به لحظاتی است که محاورات و جملاتی بین آقای حسینیان، صالحي و ظریف رد و بدل شده است و رسانه ها تصویر آن را منتشر کرده اند.همانطور که فلشهای مشخص شده در تصاویر نشان میدهد، کساني که در تصاویر حضور دارند (حسینیان، ظریف،امیرآبادی، صالحي و معاون صالحی) در حال خندیدن هستند. حالا مواضع چند تن از نمایندگان و دوستان آقای صالحی را بخوانید: عراقچی، امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید شما را امروز در مجلس تهدید به کشتن و یا ریختن سیمان رویتان کردند؟ گفت: فکر نمی‌کنم نماینده محترمی که چنین جمله‌ای گفتند، قصد جدی داشتند.

از سوی دیگر، ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حسینیان گاها از این جنس شوخی در کلام، با نمایندگان هم می کند. من با آقای حسینیان صحبت کردم و او گفت که من از روی شوخی و مزاح و مطایبه این حرف را به آقای صالحی زدم اما او این حرف را جدی گرفت. این در حالی است که آقای مجید انصاری مصاحبه کرده و گفته که ظریف و صالحی تهدید به اعدام شدند! پیرموذن (نماینده ای که مدتی قبل با جعل امضای نماینده دیگری در غیابش به جای او نطق کرد) هم مصاحبه ای مثل مصاحبه انصاری کرده و خودش را محافظ شخصی صالحی در صحن معرفی کرده.

پیرموذن در مصاحبه خود می گوید که علاوه بر حسینیان، دخیل عباس زارع زاده هم صالحی را تهدید به کشتن کرد! پیرموذن ولی نکته جالب دیگری هم گفت: من به صالحی مراجعه کردم و او گفت حسینیان من را تهدید کرده و میخواهم از پشت تریبون روشنگری کنم. ظاهرا این شوخی با تاملی تبدیل به یک فرصت میشود. برای همین، ظریف که قاعدتا باید از طرف دولت در دفاع از طرح لاریجانی سخن می گفت، جای خودش را به صالحی داد و... جالب است که مکالمه خصوصی دو نفره، آن هم همراه با قهقه و خنده، ناگهان میشود اقدام جدی برای اعدام و سوژه ای برای مظلوم نمایی از تریبون مجلس به جای پاسخ دادن به انبوه اشکالات مطرح شده! آقاي صالحی امروز از پشت تریبون مجلس، خود را یک دانشمند معرفی کرد.به نظرم با توجه به فرجام تلخ صنعت هسته ای در برجام که محصول آقای صالحی است،تاریخ در دانشمند هسته ای بودن ایشان کمی تردید کند اما با نمایش اجرا  شده قطعا می توان ایشان را شاگرد اول کلاس حجاریان دانست.

ادامه جلسه برجام در اینستاگرام


پیر مؤذن هم از ضرر تأخیر تصویب برجام گفت: هر روز تاخير در اجراي برجام يكصد ميليون يورو به كشور ضرر مي رساند به خود آييد مجلسيان ملت زير فشار معيشتي دارد له مي شود.

ادامه جلسه برجام در اینستاگرام


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
امروز 97/7/14
1-ایران به تمام مفاد برجام عملکرده.
2-آمریگا برجام را نقض کرده
4-ولی اروپا همچنان ادعای پایبندی میکند
5-هنوز وضعیت برجام مشخص نیست.
6- به گفته جان کری تقریبا هیچ چیزی از برجام عاید ایران نشده است.

اما به نظر من حداقل برای همه مردم ایران عهد شکن بودن غربی ها مشخص شده است هرچند برای به دست آوردن این تجربه هزینه (هسته ای)پرداخت شد. تنها راه حل مشکل اقتصادی مسلمانان خودکفا بودن از همه لحاظ هست نه چیز دیگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
پیر مؤذن:هر روز تاخير در اجراي برجام يكصد ميليون يورو به كشور ضرر مي رساند به خود آييد مجلسيان ملت زير فشار معيشتي دارد له مي شود
بزرگترین تلسکوپ دنیا امروز رونمایی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
می فرمایند بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کنید زیرا که آثار مخربش کمتر است، موافقت برجام بد است اما رد کردن آن بدتر است! همه ی مردم میخوان که تحریم ها به هر قیمتی برداشته بشه.
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
خدایا تو کمک کن کارهایمان برای رضای تو باشد نه برای باند وجناح.