اصفهان؛

انجام بیش از 134 پروژه با مشاركت بخش خصوصي

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان اظهار كرد: بیش از 134 پروژه شهرداری با مشاركت بخش خصوصي انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان؛ مرتضي حسام نژاد" با بيان اين مطلب گفت: تنوع بخشی به حمل و نقل، بی آرتی، اتوبوس‌های برقی، انرژی‌های خورشیدی علاوه بر احداث پروژه‌ ها موضوعي است که می تواند برای پیشرفت راندمان شهری بسیار مطلوب و موثر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که موضوعات عمرانی شهری را چگونه به مردم اطلاع رسانی می کنید، تصریح کرد: محل احداث پروژه ها با توجه به فعالیت امورعمرانی شهرداری توسط مناطق 15 گانه و سازمانهای شهرداری مورد تقاضا قرار می گیرد و فراخوانی توسط روزنامه های کثیر الانتشار کشوری و محلی درج می شود.

حسام نژاد اضافه کرد: سرمایه گذاران با توجه به اطلاع رسانی ها به شهرداری مراجعه می کنند و در نهایت تفاهم نامه ای و پروانه قراداد بین سرمایه گذار و شهرداری بسته می شود و در تفاهم نامه مسیر راه مشخص می شود.

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان خاطر نشان کرد: رییس شورای اسلامی شهر ، شهردار اصفهان و دو تن از معاونان شهری و سه نفر دیگر در طرح سرمایه گذاران شرکت می کنند، سرمایه گذار طرح خود را مطرح می کند و کارگروه هفت نفری وارد فعالیت می شوند.

وی با بیان اینکه شهرساز و کارگروه اقتصادی از مهمترین ارکان امور عمرانی هستند، اظهار كرد: قیمت زمین، محاسبات پروانه که آورده شهرداری است و قیمت ساخت از موضوعاتی است که در طرح سرمایه گذاری موثر است.

وي با اشاره به اینکه سهم شهرداری و سرمایه گذار در پروژه ها مشخص می شود، اذعان داشت: پس از اینکه سهم ها مشخص شد نظارت، کنترل، بازرسی و تقسیم واحدها انجام می شود.

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه تراکم، عوارض و کیفیت ساخت مشخص می شود، گفت: قیمت زمین بسته به موقعیت محل دارد و هرچه قیمت زمین پایین تر باشد کیفیت کمتری خواهد داشت و زمین هایی با قیمت بالاتر کیفیت مطلوب تری دارند.

حسام نژاد در خصوص طرح‌هاي تشویقی برای سرمایه گذاران گفت: ابتدا و پول و نقدینگی سرمایه گذار در زمین به همراه پروانه ره آورد شهرداری وارد طرح می شود و استقبال خوبی نیز در این طرح انجام شده است.

قائم مقام شهردار در امور عمرانی شهرداری گفت: پروژه های ساخت آکواریم ناژوان و بهینه سازی شهر رویاها از طرح های انجام شده توسط سرمایه گذار و شهرداری اصفهان است.

وي با اشاره به اينكه در حدود 200 واحد مسکونی تجاری و اداری در دست ساخت است، افزود: اجرای پروژه چهارباغ از لحاظ کیفیت کم نظیرترین پروژه ای است که در اصفهان انجام شده است.

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با بیان اینکه 50 درصد تجهیزات و وسایل شهر رویاها چینی است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران چینی انتظار دارند که در طول 28 سال دیگر سرمایه آنها برگردد.

حسام نژاد با اشاره به ساخت بی نظیر شهر رویاها گفت: دو سرمایه گذار عربی با ورود به اصفهان و دیدن شهر رویاها کم نظیر بودن این مجموعه را یادآور شدند.
وی بیان کرد: یک سرمایه گذار ترک، ساخت یک دستگاه آکواریم با شیشه هایی به قطر 15 سانتی متر را در این مجموعه تفریحی تقبل کرده است.

حسام نژاد اضافه کرد: در دهه فجر یا تا پایان سال این آکواریم به بهره برداری می رسد که خزندگان بسیاری در آن قرار دارند.

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با اشاره به طرح ساخت شهرک سلامت در اتوبان شهید آقابابایی گفت: این طرح با مشارکت سه جانبه سرمایه گذار خارجی و ایرانی اجرا شده است که مورد تایید قرار گرفته که خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه می دهد.
وی افزود: این شهرک جهت تامین خدمات درمانی بیماران با 35 هزار متر مربع در شرق اتوبان شهید آقابابایی در حال آماده سازی است.

حسام نژاد ادامه داد: فاز اول این شهرک 86 هزار متر مربع است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. فاز دوم پارکینگ، آزمایشگاه و سالن اجتماعات است و فاز سوم هتل هایی است که برای اسکان خانواده های بیمارانی است که از شهرهای مختلف به این مرکز مراجعه می کنند.

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با اشاره به برنامه هاي آينده شهرداري در حوزه سرمايه گذاري، گفت: موضوعات زیست محیطی، پسماند، شیرگاه زباله سوز، احداث هتل و تفریحگاه برای گردشگران با مقیاس های متنوع از برنامه هایی است که به زودی مورد بررسی قرار می گیرد.

حسام نژاد اضافه کرد: برای احداث هتل 5 ستاره با بیش از 200 طرح در اصفهان مذاکراتی انجام شده است.

  مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با بیان اینکه موضوعات عمرانی بر اساس شعار شهرداری اجرا می شود، گفت: احداث پارک آبی در سپاهان شهر از پروژه هایی است که در سال آینده به بهره برداری می رسد.

حسام نژادگفت: شماره 36287120 پل ارتباطی بین حوزه سرمايه گذاري و مردم است كه بر اين اساس شهروندان مي توانند نظرات و انتقادات خود را مطرح كنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: پروژه ، بخش خصوصی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.