اصفهان؛

بیش از 134 پروژه با مشاركت بخش خصوصي انجام مي شود

مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان اظهار كرد: بیش از 134 پروژه شهرداری با مشاركت بخش خصوصي انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرتضي حسام نژاد" با بيان اين مطلب گفت: تنوع بخشی به حمل و نقل، بی آرتی، اتوبوس‌های برقی، انرژی‌های خورشیدی علاوه بر احداث پروژه‌ ها موضوعي است که می تواند برای پیشرفت راندمان شهری بسیار مطلوب و موثر باشد.
وی در پاسخ به این سوال که موضوعات عمرانی شهری را چگونه به مردم اطلاع رسانی می کنید، تصریح کرد: محل احداث پروژه ها با توجه به فعالیت امورعمرانی شهرداری توسط مناطق 15 گانه و سازمانهای شهرداری مورد تقاضا قرار می گیرد و فراخوانی توسط روزنامه های کثیر الانتشار کشوری و محلی درج می شود.
حسام نژاد اضافه کرد: سرمایه گذاران با توجه به اطلاع رسانی ها به شهرداری مراجعه می کنند و در نهایت تفاهم نامه ای و پروانه قراداد بین سرمایه گذار و شهرداری بسته می شود و در تفاهم نامه مسیر راه مشخص می شود.
مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان خاطر نشان کرد: رییس شورای اسلامی شهر ، شهردار اصفهان و دو تن از معاونان شهری و سه نفر دیگر در طرح سرمایه گذاران شرکت می کنند، سرمایه گذار طرح خود را مطرح می کند و کارگروه هفت نفری وارد فعالیت می شوند.
وی با بیان اینکه شهرساز و کارگروه اقتصادی از مهمترین ارکان امور عمرانی هستند، اظهار كرد: قیمت زمین، محاسبات پروانه که آورده شهرداری است و قیمت ساخت از موضوعاتی است که در طرح سرمایه گذاری موثر است.
وي با اشاره به اینکه سهم شهرداری و سرمایه گذار در پروژه ها مشخص می شود، اذعان داشت: پس از اینکه سهم ها مشخص شد نظارت، کنترل، بازرسی و تقسیم واحدها انجام می شود.
مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه تراکم، عوارض و کیفیت ساخت مشخص می شود، گفت: قیمت زمین بسته به موقعیت محل دارد و هرچه قیمت زمین پایین تر باشد کیفیت کمتری خواهد داشت و زمین هایی با قیمت بالاتر کیفیت مطلوب تری دارند.
حسام نژاد در خصوص طرح‌هاي تشویقی برای سرمایه گذاران گفت: ابتدا و پول و نقدینگی سرمایه گذار در زمین به همراه پروانه ره آورد شهرداری وارد طرح می شود و استقبال خوبی نیز در این طرح انجام شده است.
قائم مقام شهردار در امور عمرانی شهرداری گفت: پروژه های ساخت آکواریم ناژوان و بهینه سازی شهر رویاها از طرح های انجام شده توسط سرمایه گذار و شهرداری اصفهان است.
وي با اشاره به اينكه در حدود 200 واحد مسکونی تجاری و اداری در دست ساخت است، افزود: اجرای پروژه چهارباغ از لحاظ کیفیت کم نظیرترین پروژه ای است که در اصفهان انجام شده است.
مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با بیان اینکه 50 درصد تجهیزات و وسایل شهر رویاها چینی است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران چینی انتظار دارند که در طول 28 سال دیگر سرمایه آنها برگردد.
حسام نژاد با اشاره به ساخت بی نظیر شهر رویاها گفت: دو سرمایه گذار عربی با ورود به اصفهان و دیدن شهر رویاها کم نظیر بودن این مجموعه را یادآور شدند.
وی بیان کرد: یک سرمایه گذار ترک، ساخت یک دستگاه آکواریم با شیشه هایی به قطر 15 سانتی متر را در این مجموعه تفریحی تقبل کرده است.
حسام نژاد اضافه کرد: در دهه فجر یا تا پایان سال این آکواریم به بهره برداری می رسد که خزندگان بسیاری در آن قرار دارند.
مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با اشاره به طرح ساخت شهرک سلامت در اتوبان شهید آقابابایی گفت: این طرح با مشارکت سه جانبه سرمایه گذار خارجی و ایرانی اجرا شده است که مورد تایید قرار گرفته که خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه می دهد.
وی افزود: این شهرک جهت تامین خدمات درمانی بیماران با 35 هزار متر مربع در شرق اتوبان شهید آقابابایی در حال آماده سازی است.
حسام نژاد ادامه داد: فاز اول این شهرک 86 هزار متر مربع است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. فاز دوم پارکینگ، آزمایشگاه و سالن اجتماعات است و فاز سوم هتل هایی است که برای اسکان خانواده های بیمارانی است که از شهرهای مختلف به این مرکز مراجعه می کنند.
مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با اشاره به برنامه هاي آينده شهرداري در حوزه سرمايه گذاري، گفت: موضوعات زیست محیطی، پسماند، شیرگاه زباله سوز، احداث هتل و تفریحگاه برای گردشگران با مقیاس های متنوع از برنامه هایی است که به زودی مورد بررسی قرار می گیرد.
حسام نژاد اضافه کرد: برای احداث هتل 5 ستاره با بیش از 200 طرح در اصفهان مذاکراتی انجام شده است.
مدیر سرمايه گذاري و مشاركت هاي شهرداري اصفهان با بیان اینکه موضوعات عمرانی بر اساس شعار شهرداری اجرا می شود، گفت: احداث پارک آبی در سپاهان شهر از پروژه هایی است که در سال آینده به بهره برداری می رسد.
حسام نژادگفت: شماره 36287120 پل ارتباطی بین حوزه سرمايه گذاري و مردم است كه بر اين اساس شهروندان مي توانند نظرات و انتقادات خود را مطرح كنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پروژه ، بخش خصوصی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.