زاهدان؛

استاندارد سازی کالاها تنها راه تحول اقتصادی درصادرات ایران

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: استاندارد سازی کالا ها تنها راه تحول اقتصادی در صادرات ایران به کشورهای جهان است.

استاندارد سازی کالاها تنها راه تحول اقتصادی درصادرات ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره استاندارد سیستان و بلوچستان افزود: مهمترین عاملی که می تواند در اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی داشته باشد استاندارد سازی محصولات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بازارهای جهانی پذیرای محصولات ایرانی شده اند زیرا عرضه و تقاضا در آن رونق گرفته و در صورتی این روند ارتقا می یابد که توجه به محصولات با کیفیت همراه با استاندارد سازی همواره مد نظر قرار داشته باشد.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: درنوار مرزی و بنادر سیستان و بلوچستان نیز در سالهای اخیر کالاهای ایرانی برای صادرات مشاهده می شود که با نظارت جدی ادارات استاندارد می توان از صدور محصولات بی کیفیت ایرانی به خارج از کشور جلوگیری کرد.

آیت الله سلیمانی افزود: پایش در محصولات ایران از سوی اداره استاندارد می تواند تاثیر بسزایی درکیفیت اقلام صادراتی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: آینده اقتصادی کشور در گرو استاندارد شدن همه محصولات است که توجه به آن می تواند اقتصاد را پویا کند.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: استاندارد عامل اطمینان خاطر و در واقع ضامن سلامت مردم و استفاده از بهترین ها برای زندگی راحت و آسوده است.

اسماعیل عاقلی افزود: استاندارد در تمامی حوزه ها حضور فعالی دارد بر همین اساس هر کالایی که علامت استاندارد داشته باشد مردم با اطمینان و خیالی آسوده آن را خریداری می کنند.

وی با تبریک هفته استاندارد (18 تا 24 مهر)اظهار داشت: برنامه های مختلفی از جمله دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا، معرفی واحدهای تولیدی برتر، تجلیل از فعالان این عرصه، بازدید شهروندان از اداره کل، حضور کارشناسان این نهاد در مدارس برای سخنرانی و اطلاع رسانی در این زمینه و بازدید از واحد تولیدی نمونه برای اجرا از برنامه های تدارک شده برای هفته استاندارد است.

وی ادامه داد: توزیع 10 هزار دفتر مشق و نقاشی با پیام و شعار هفته استاندارد در سطح مناطق حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، سرباز و چابهار، توزیع بسته های ترویجی در مهدهای کودک و اهدای خون کارکنان این اداره از دیگر برنامه های پیش بینی شده این هفته در استان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.